شهدای دوران انقلاب در میانه + جزئیات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در ماه محرم تظاهرات خیابانی و درگیری‌های پراکنده‌ی مردم میانه با سپردگان رژیم شاه بیش‌تر شد، تا این که در دهه‌ی آخر، این حرکت‌ها و مقاومت‌ها به اوج رسید و در روز پنجشنیه 27 محرم، مصادف با 1357/10/7 یکی از جوانان پرشور و با ایمان شهر میانه به نام محمد میانجی به محاصره کماندوهای رژیم شاه درآمد و زیر ضربات ناجوانمردانه آنان به درجه‌ی رفیع شهادت نایل شد.

شهید محمد میانجی، فرزند مرحوم حاج حسن میانجی از بازاریان بسیار مؤمن، متدین و انقلابی و مردی شریف، پرکار و بی‌توقع بود. این مردم بزرگ، علاوه بر این شهید انقلاب، دو فرزند برومند دیگرش را هم در دفاع مقدس، تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

خانواده‌ی میانجی از افتخارات شهرستان میانه به شمار می‌آیند. این شهرستان در روزهای انقلاب دو شهید والامقام تقدیم اسلام کرد. اولی همان شهید محمد میانجی بود. دومی هم شهید عباس رحیمی بود که در فردای آن روز، جمعه 28 محرم هنگام درگیری جوانان با کماندوها در خیابان امام خمینی، نزدیک مسجد حضرت ابوالفضل هدف گلوله مزدوران رژیم شاه قرار گرفت و به شهادت رسید.

این شهید از اهالی روستای شیخ احمدلو بود. یکی دیگر از وقایع مهم انقلاب، فرار محمدرضا شاه از ایران بود که در روز سه‌شنبه 1357/10/26 مصادف با 17 صفر اتفاق افتاد. روزی بسیار شاد و خاطره‌انگیز بود. مردم از شدت شوق و خوشحالی به کوچه و خیابان‌ها ریختند. جشن و سرور همه جا را فرا گرفته بود.

سه روز بعد از اربعین حسینی در شهرستان میانه، با این که هوا سرد و بارانی بود راهپیمایی بزرگی به راه افتاد که از راهپیمایی‌های تاسوعا و عاشورا هم حماسی‌تر و گسترده‌تر بود. چون فرار شاه به مردم دل و جرئت بیشتری داد، حتی آن‌ها که تا حدی ترسو بودند قدرت پیدا کردند و به صحنه آمدند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *