اداره برق میانه لامپ اضافی خاموش!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اکثر مردم تصویر خیلی مهربان و محبت آمیزی از بابابرقی را به یاد دارند، شخصیتی دلسوز و بانمکی که با کلامی شیرین و دلنشین و همراه با آهنگی خوش و خواهش آمیز از تمامی ملت می خواست که در مصرف برق صرفه جویی کنند تا هم قبض خودشان بالا نرود، هم روی دم و دستگاه تولید و توزیع برق دولت فشار وارد نیاید و چقدر هم اثرگذار بود این درخواست شش و هشتی که:«هرگز نشه فراموش/ لامپ اضافی خاموش». گویا  مسوولان از پیری و زمین گیر شدن  بابا برقی سوء استفاده می کنند  علیرغم اینکه برخی مناطق  کشورمان در تاریکی بسر می برند برخی مناطق دیگر  چون شهرستان صومعه سرا در طول روز نیز چراغ هایشان همچنان روشن می ماند.

چراغ های روشن در خیابان های شهر ما سبب حیرت رهگذران است زیرا از وقتی قانون هدفمندسازی یارانه ها، حساسیت ها در مورد مصرف انرژی را افزایش داده است و ناخودآگاه انسان را به صرفه جویی رهنمون می کند.

به هر ترتیب روشن ماندن چراغهای معابر در طول روز چیزی است که بارها و بارها در سطح شهر میانه دیده شده است. این در حالیست که در این مواقع دلیل روشن ماندن چراغ ها نه مه آلود بودن هوا بوده و نه تاریکی و این پرسش را در ذهن رهگذران ایجاد کرده است، که چرا شرکتی که خود باید در زمینه رعایت و صرفه جویی در مصرف برق پیش قدم باشد به این امر بی توجهی می کند و آیا این روشن ماندن بی مورد چراغ ها زیاد شدن هزینه های بیت المال نیست…؟؟ 

داشتن برق برای یک منطقه آبادانی به همراه می آورد و این امر ( روشن ماندن چراغ ها در طول روز ) نه تنها از نظر اقتصادی زیان‌آور است بلکه موجب اتلاف انرژی می‌شود در واقع در حالی که چراغهای برخی خیابانها روزها هم روشن می‌ماند در برخی نقاط دیگر در تاریکی شب و افزایش نیاز به نور بیشتر، چراغها به خواب عمیقی فرو رفته‌اند. امید است تا بابا برقی به شهر میانه  نیامده  فکری به حال لامپ های روشن معابر نمایند  .

 

اداره برق میانه لامپ اضافی خاموش/وقتی چراغ خیابان ها و معابر در روز روشن می ماند!

20150128_121040

20150128_121135

20150128_121139

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. با سلام

    همشهری عزیز بهتر نبود اول در مورد علت روشن بودن چراغها در روز تحقیق میکردید بعد این مطالب رو می نوشتید . تاسف ..

    علت روشن بودن چراغها اینه که ماموران اداره برق جهت  شناسایی و تعویض لامپهای سوخته چاره ای جز روشن کردن چراغهای یک منطقه خاص ندارند و روشن بودن چراغها برای پیدا کردن چراغهای معیوب و رفع اشکال است تا همشهریان در شب هنگام ، آسوده باشند

    با تشکر

    شهروند دلسوز

    • سلام 

      شما هر وقت بهانه ای برا پاسخ دادن به انتقاد ندارید با این لحن پاسخ میدید؟

      ببخشید چطور میشه چندین ساعت چراغ ها رو توی روز روشن گذاشت ؟ چرا این کار رو شب انجام نمیدین که چراغ ها روشن هستن بعد صبح بیایید واسه تعویش لامپ ها … حرف شما غیرمنطقی ترین پاسخی بود که شنیدم, علاوه بر این این تنها موردی نیست که ملاحضه میشه ان شالله مواردی رو درج خواهیم کرد کرد که شاید بیشتر متوجه عمق فاجعه بشید

       

      باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *