امام جمعه میانه :نباید اجازه داد عده ای معدود در حوزه و دانشگاه اعتماد مردم را نسبت به این دو نهاد مقدس مخدوش نمایند

مام جمعه میانه:
نباید اجازه داد عده ای معدود در حوزه و دانشگاه اعتماد مردم را نسبت به این دو نهاد مقدس مخدوش نمایند

حجت الاسلام والمسلمین رشادی در بخش هایی از خطبه های نماز جمعه این هفته میانه، با ذکر فضائل حضرت زهرا(س) با اشاره به روایات متعدد از منابع معتبر اهل سنت گفت: پیامبر اسلام (ص) هم در گفتار و هم در رفتار خود با دختر گرامی شان، شأن و عظمت حضرت زهرا(س) را به مردم نشان می دادند و همواره سفارش میکردند که حضرت زهرا(س) هدیه ای بهشتی از سوی پروردگار متعال است که هر کس او را خشنود کند من و خدای متعال را خشنود کرده و هر کس او را آزرده کند، من و خدای متعال را آزرده خاطر کرده است. وی افزود: محبت پیامبر(ص) نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) به حدی بود که گاها حسادت و اعتراض برخی از همسران و صحابه را در پی داشت که پیامبر در پاسخ آنها می فرمودند که این دختر نه تنها مورد احترام من بلکه در آسمانها هم مورد احترام ملائکه الله است و چنان مقامی دارد که حتی عقدش در آسمانها خوانده شده و بر همه شما لازم است ایشان را احترام کنید.
امام جمعه میانه در ادامه خطبه ها از نهادها، ارگان ها و آحاد مردم که نسبت به برگزاری مراسمات عزاداری عمومی و روضه های خانگی بمناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره اهتمام ویژه ای داشتند قدردانی و تشکر کرد.

خطیب جمعه میانه با اعلام اینکه شهرستان میانه روز شنبه ۲۷ آذرماه، میزبان یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود گفت: شهدا قهرمانان روزگار ما هستند که ما را در جهان سربلند کردند و بواسطه آنها به اقتدار رسیده ایم. وی افزود: در سایه ایثار و مجاهدت این شهدا بود که امروز شرق و غرب از ابهت ایران اسلامی هراسناک است. حجت الاسلام رشادی با دعوت از عموم مردم خواستار حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع این شهید گمنام شد.

امام جمعه میانه با گرامیداشت ۲۷ آذرماه؛ سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است اظهار داشت: دشمن قصد داشت شهید دکتر مفتح را توسط عوامل مزدور خود در دانشگاه ترور کند تا باعث اختلاف بین دانشگاه و حوزه شود و به جامعه اینطور القا کند که دانشگاهیان یک استاد حوزه را در دانشگاه کشتند. اما نتیجه عکس گرفتند و شهادت آیت الله مفتح باعث شد بین حوزه و دانشگاه اتحاد بیشتری شکل بگیرد.وی تأکید کرد: به گواهی جامعه شناسان و مورخین معاصر؛ از جمله عوامل موثر ایجاد و شکل گیری انقلاب، حوزه و دانشگاه بود که نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل بوده و این قابل انکار نیست. رشادی گفت: حوزه و دانشگاه از چند جهت در جامعه تأثیرگذار است اول اینکه مردم به این دو نهاد اعتماد دارند، دوم به خاطر اینکه این دو نهاد نسبت به تحولات جامعه اشرافیت دارند و سوم به خاطر اینکه علم در اختیار این دو نهاد است که بواقع اکثر گره های جامعه بواسطه علم بازشدنی است.امام جمعه میانه تصریح کرد:با توجه به دلایل مذکور، باید به حوزه و دانشگاه توجه ویژه ای شده و تا آنجا که مقدور است توسعه یابند چرا که در اینصورت جامعه، یک جامعه مدنی بر پایه اصول انسانی و اخلاقی می شود و پیشرفت اتفاق می افتد. وی افزود: عده ای معدود در حوزه و دانشگاه قصد دارند اعتماد مردم را نسبت به این دو نهاد مقدس مخدوش نموده و با حرف ها یا اقدامات نسنجیده، آرامش جامعه را بهم بزنند که حاکمیت نباید به آنها فرصت چنین کارهایی را بدهد و در مقابل ارتباط حاکمیت باید با این دو نهاد تقویت شود.

✍شهاب نونهال

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *