تصاویر کمتر دیده شده از دختران زینبیه و ثارالله میانه +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، 12 بهمن ماه سال ۶۵ حوالی ساعت ۱۰ و نیم صبح، در دبیرستان دخترانه‌ی زینبیه واقع در شهر میانه، در آن اوقاتی که دانش آموزان خود را برای جشن شروع دهه فجر انقلاب اسلامی آماده می‌کردند. جنگنده‌های عراقی به سمت مدرسه می‌ایند و با بی رحمی تمام مدرسه را بمباران کرده و به خاک و خون می‌کشند. در این حادثه‌ی تلخ ۳۰ نفر از دانش‌آموزان شهید و حدود ۱۳۰نفر از آن‌ها زخمی می‌شوند.

شهر ما هیچ شاخصه خاص استراتژیکی نداشت. نه نزدیک جبهه بود و نه تاسیسات خاصی داشت. اما خیلی پشتیبان جنگ بود. میانه با اینکه شهر کوچکی بود اما مسئولینش فعال بودند. میانه، اکثرا هر هفته اعزام نیرو به جبهه داشت. امام جمعه شهر میانه، آقای حججی، در واقع یک فعال سیاسی محسوب می‌شد. قبل از انقلاب هم در نوفل‌لوشاتو دیدار امام رفته بود. آقای حججی کسی بود که انقلاب را در میانه زنده کرد. او مدت‌ها نماینده مجلس بود و در زمانی که نمایندگی وقتی قرار بود برای جلسه در نیویورک حاضر شود. آمریکا به او ویزا نداده بود.

مدرسه‌ی زینبیه هم پایگاه تدارکات جنگ محسوب می‌شد، دانش آموزان، همگی برای مجروحین جنگ، خون داده بودند. ما همیشه پشت جبهه را پشتیبانی می‌کردیم. زمستان‌ها برای رزمندگان لباس می‌بافتیم و می‌فرستادیم. مربا و کمپوت می‌فرستادیم. ضمن اینکه ساختمان سپاه در مجاورت مدرسه‌ی ما بود. همچنین خط شکن سی و یکم عاشورا اکثرا بچه‌های میانه بودند.

میانه از طرف عراق، برای بمباران انتخاب شده بود و از روی آگاهی بمباران شد نه اینکه اتفاقی آن را بزنند. عراق در جنگ با ایران احساس ناتوانی می‌کرد. به همین دلیل به بمباران شهرها روی آورده بود.

عکس های کمتر دیده شده از مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه +عکس

2321

Untitled-4

Untitled-6

Untitled-8

Untitled-10

Untitled-11

Untitled-13

Untitled-15

Untitled-16

Untitled-17

Untitled-19

Untitled-20

Untitled-22

 

بمباران مدرسه زینبیه و ثارالله میانه

 

گردآورنده تصاویر : امید کوهی 

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *