آب نمای دبی در تورهای قیمت مناسب

این آب نما در کشور امارات متحده عربی واقع شده است و یکی از برترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. قطعا برای همه افراد در سراسر دنیا دیدن بزرگ‌ ترین و تماشایی‌ ترین آب نمای جهان از نزدیک بسیار هیجان‌انگیز و خارق العاده است و مطمئنا هیچکس در دنیا وجود ندارد که از دیدن این آب نمای موزیکال لذت نبرد و همچنین در اینکه این نمایش زیبا و دیدنی توانسته رکوردهای جهانی را جابجا کند و به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی تبدیل شود و هر ساله افراد بسیاری را به سمت خود بکشاند، هیچ شکی نیست. جالب است بدانید که این آب‌ نما لقب بلند‌ترین و مرتفع‌ ترین فواره جهان را از آن خود کرده و آن را در لیست افتخارات خود قرار داده است، پس راهی جز دیدن آن برای درک کردن زیبایی‌هایش ندارید.

ویژگی های این آب نما

این آب نما در تور دبی دریاچه ای ۳۰ هکتاری به دست انسان ها ساخته شده است. بیشتر از ۶/۶۰۰ لامپ با ۲۵ رنگ مختلف را در خود جای دهد و نمای شهر آسمان خراش ها را چندین برابر کند و در ضمن خوب است بدانید که این آب نما با برخورداری از ۲۷۵ متر و توانسته آب را تا ۱۵۰ متر به سمت آسمان پرتاب کند و افراد بسیاری را خیره به خود سازد و البته نا گفته نماند که وت دیزاین که یک شرکت طراحی در آمریکا است و در چند سال قبل توانسته بود آبنمای هتل پلازو شهر لاس وگاس را طراحی کند این آبنمای بسیار وسیع را خلق نموده و به گونه ای آن را طراحی کرده تا بتواند با تعدادی از سبک های موسیقی ها مانند موسیقی عربی ، موسیقی بی کلام و موسیقی پاپ برقصد و از هر گوشه ای از دریاچه قابل مشاهده باشد و البته بد نیست بدانید که می توانید این آبنمای بی همتا و خارق العاده را از بالای برج خلیفه دبی هم مشاهده کنید و از تماشای آن به وجد بیاید چرا که این آبنما از ۲۰ مایل دورتر هم قابل مشاهده است چه برسد از بالای برج خلیفه .

نام این آب نما

نام این آب نما را افراد ساکن در آن منطقه دریاچه برج خلیفه گذاشته اند؛ ولی نام اصلی آن آب نمای موزیکال دبی است.

طراح این جاذبه گردشگری

به گزارش سفر باتو ،  این آب نمای بسیار زیبا و رقصان به دستور «محمد ابن راشد آل مکتوم» (پادشاه کشور امارات متحده عربی) در کنار یکی از معروف ترین و بهترین مرکز خرید دبی، یعنی دبی مال قرار گرفته و ساخته شده است ، این آبنما را در یکی از شهر های مهم کشور امارات متحده عربی یعنی دبی ساخته اند.

هزینه ساخت آن

پادشاه کشور امارات متحده عربی برای ساخت این آب نما مبلغی معادل۸۰۰ میلیون درهم به طراحان و مهندسان پرداخت کرده که خود رقم بالایی به شمار می رود؛ ولی قطعا ارزشش را داشته است.

آهنگ هایی که همراه با رقص نور و آب نواخته می شوند

اگر شما به دبی سفر کنید مطمئنا داخل این شهر صدای آهنگ استاد بیژن مرتضوی را خواهید شنیدید؛ ولی اصلا تعجب نکنید؛ زیرا این آهنگ یکی از ۲۵ آهنگ مخصوص این آب نمای موزیکال است. هر چند این را اضافه کنیم که برای رقص نور و آب این آب نما آهنگ های دیگری همچون نخستین آواز آن یعنی، سرود ملی کشور امارات متحده عربی، نیز نواخته و سروده می شود همچنین این آهنگ برنده جایزه گرمی نیز شده است. این آهنگ در واقع برای مدح و ستایش پادشاه امارات متحده عربی «محمد بن راشد آل مکتوم» نواخته می شود. نام دیگر این آهنگ نیز آسمان دبی است که بسیار هم برای اماراتی ها دلنواز و دلنشین است. تور مالزی سایت سفر باتو را با قیمت مناسب ببینید و خرید کنید.

از دیگر آهنگ هایی که در این آب نما سروده می شود می توان به آهنگی از کشور امارات متحده عربی که برای افتتاح برج خلیفه اجرا شد و نام آن «عَسک اَبوک هُم» بود و آهنگی از کشور زیبای هند به نام «دوم تانا»،آهنگی عربی از موسیقی دان معروف و مشهور کشور امارات یعنی حسین جسمی به نام «باسبُر اَل فور جاکُم»، آهنگ زیبای «ویتنی هیوستون»، موسیقی تمام طول شب از «لایونل ریچی»، آواز «المر برنشتاین»، آهنگی از خواننده معروف «مایکل جکسون» و آهنگ های دیگری که در آنها موسیقی ترکی نیز دیده می شود، اشاره کرد. این موسیقی ها ترکیب بسیار گوش نوازی را به وجود می آورند که حتما باید آن را گوش دهید و لذت ببرید.

 

مطمئنا برای شما این سوال پیش می آید که این آب نما از چه فناوری برخوردار شده است و یا اینکه خصوصیات های ساخت آن چیست که توانسته بلندترین فواره دنیا باشد. راز این آب نمای زیبا و دیدنی در این است که از پمپ ها و نازل هایی بسیار قدرتمند ساخته شده است که می توانند حدودا ۰۰۰/۸۳ لیتر آب را به درون خود بکشانند و با فشار زیاد به سمت بالا پرتاب کنند. این فواره ها می توانند آب را تا ارتفاع ۱۵۲ متری به آسمان بفشانند؛ یعنی به اندازه یک برج ۵۰ طبقه ای که این مسئله بسیار شگفت انگیز است.

 

 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *