اشتغال روستایی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه/ پرداخت بیش از یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در سال جاری

به گزارش میانا، محمد جعفر کبیری در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان میانه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: در سال جاری برای اشتغال روستایی بیش از یک و نیم میلیارد دلار در اختیار بانک های عامل قرار گرفته و برای کارآفرینان چه در بخش تعاونی و چه غیر تعاونی پرداخت شد.

وی در ادامه در خصوص زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی بویژه روستاهای میانه گفت: در روزهای آغازین زلزله به دستور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نماینده ایشان در مناطق حضور یافته و نیازهای اولیه هموطنانمان در این مناطق را احصا نمودند که در حدود ۲۵۰۰ بخاری برقی، لوازم بهداشتی و دیگر لوازم مورد نیاز برای روزهای اول و همچنین ملزومات تهیه غذای گرم و سرد توزیع نمودند.

کبیری در ادامه اضافه کرد: از سوی مجموعه پگاه که از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است لوازم مورد نیاز و آنچه مورد نیاز کودکان بویژه بانوان بود و همچنین از مجموعه لوازم دارویی زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری شستا اقلام مورد نیاز در بین مردم توزیع شد.

وی سفر خود به شهرستان میانه را در راستای دستور وزیر تعاون، رفاه و کاراجتماعی برای بررسی وضعیت مناطق و نیازهای جدید و نظارت بر توزیع اقلام جدیدی ارسالی به این مناطق از جمله دو کامیونت اقلام لبنی از سوی مجموعه پگاه و کامیونتهای لوازم بهداشتی و غذایی برای توزیع در دور جدید عنوان نمود.

معاون امور تعاون از بررسی و احصا تعاونی ها و بنگاههایی که دچار مشکل شده اند خبر داده افزود: تسهیلاتی برای این تعاونی ها و بنگاهها در نظر گرفته شده و برای کسانی که نیاز دارند تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران پرداخت خواهد شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *