با ساماندهی اصناف مزاحم یکی از اصلی ترین دغدغه های میانه مرتفع می شود/ فرهنگ سازی مبنای اصلی ساماندهی اصناف مزاحم

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  محمدرضا مشایخی در جلسه ساماندهی صنوف مزاحم، ساماندهی این صنف در راستای ایجاد محیطی آرام برای صاحبان این صنف و شهروندان را یکی از وظایف مهم شهرداری ها برشمرده بر لزوم همکاری ادارات مرتبط در این راستا تاکید کرده از سرمایه گذار این طرح در شهر میانه و پیگیری و همکاری شهردار میانه تقدیر نموده گفت: امکانات زیربنایی و جوابگویی به استعلامات از سوی ادارات شهرستان بویژه برق، آب و فاضلاب، گاز و مخابرات باید در اسرع وقت آماده شده و مسیر برای اقدام عملی در این راستا هموار گردد.

وی با بیان اینکه برای بهسازی شهر نیاز داریم تا صنوف مزاحم از شهر خارج شوند، ساماندهی اصناف مزاحم را نیازمند عزم عمومی در جهت فرهنگ سازی موضوع به مردم و استقبال صنوف برای اقدام به این کار عنوان نموده افزود: بسترسازی لازم سرمایه گذار مربوطه  را ترغیب خواهد نمود تا با اطمینان  خاطر به پیشبرد طرح خواهد بپردازد.

شهردار میانه نیز در این جلسه گفت: شهرداری ها موظفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم، متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام نمایند که درصورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط صاحبان مشاغل یا اصناف مذکور، شهرداری موظف است نسبت به تعطیلی آنها مطابق مفاد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون اقدام نماید.

مهدی میرزایی اضافه کرد: مشاغل و اصناف مزاحم شهری  به تعداد بیش از ۴۵۰ واحد در  ۲۵ رسته شغلی شناسائی شده و  بر اساس اولویت ساماندهی خواهند شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیز با حضور در این جلسه با بیان اینکه ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی مشاغل، اصناف و فعالیتهای شهری با قابلیت دسترسی عام و بروزرسانی مستمر آن با همکاری شهرداری ها یکی از وظایف این اداره با اولویت شهرهای بالای پنجاه هزار نفر جمعیت است به برگزاری ۸ جلسه در شهرستان اشاره کرد.

محمد امدادیان گفت: با تقسیم شهرستان به صورت منطقه ای، در بازرسیهای بعمل آمده ۲۵۶ واحد صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی شد که با کمک اداره اماکن نسبت به تعطیلی آنها اقدام نمودیم تا در خصوص کسب پروانه و مجوزهای لازم اقدام نمایند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *