کارگاه آموزش خبرنگاران افتخاری توسط بسیج دانش آموزی میانه برگزار شد

ّبه گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، علی محمد عزتی افزود: بر اساس بار روانی و اثری که بر حواس انسانها پس از خواندن یا شنیدن اخبار ایجاد می شود، آفرینش ارزش خبری شکل می گیرد و هرچه گستره شمول و حجم مخاطبینی که از این اثر، متاثر می شوند بیشتر باشد، ارزش خبری بیشتر خواهد بود.

 

   مربی کارگاه خبرنگاران افتخاری بسیج دانش آموزی که، چه، کی، کجا، چرا و چگونه را اجزای اصلی یک خبر جامع و کامل عنوان کرد و اظهار کرد: هر یک از این اجزاء به منزله ستونهایی هستند که نبودشان موجب نقصان ساختمان خبری شده و از ارزش و اهمیت آن می کاهد ولی آنچه در این میان بیشترین اهمیت را به خود می گیرد نحوه نگارش و توالی این اجزاست که می تواند مخاطب را تا پایان گزارش خبری با خود همراه کند یا باعث دلسردی مخاطب از خواندن یا شنیدن آن خبر شود.

 

   وی تصریح کرد: ممکن است خبری دارای ارزش چندانی نباشد ولی خبرنگار با استعداد و خوش ذوقی با بهره گیری از تیتر و لید مناسب، جمله بندی درست و استفاده از کلمات زیبا و ساده گویی، آن را به گونه ای تشریح کند که خواندن یا شنیدنش برای حتی مخاطبینی غیر از مخاطب اصلی پیام، جذابیت داشته باشد و بالعکس ممکن است مخاطبین اصلی این پیام را هم بر اثر عدم تسلط بر اصول خبرنویسی از دست بدهد.

 

   عزتی اصول لازم الرعایه در تهیه و تدوین اخبار مکتوب و گزارشات تصویری را تشریح کرده و گفت: در خبرنویسی باید ملاحظات فرهنگی و دینی و حاکمیتی را مدنظر داشته و مراقب باشیم که اخبار ما موجب ایجاد تنش، حاشیه سازی و جنجال انگیزی و تفرقه افکنی نشود.

 

   وی خبرنگاری را هنری برای ثبت درست و جذاب وقایع و رویدادها تعریف کرد و افزود: خبرنگار خوب کسی است که با استفاده از ذوق و استعدادها و هنرمندی خود در صحنه وقایع حاضر شده، آن را دقیق و کامل ثبت نموده، تجزیه و تحلیل کرده و پس از انجام ویرایش های لازم، تصویری درست، جذاب و کامل برای مخاطبانش ترسیم کند و پیام را جامع و گیرا به آنان انتقال دهد.

 

   در ادامه امید کوهی دیگر مربی این کارگاه نحوه فعالیت در فضای مجازی، اهمیت و چرایی آن را برای خبرنگاران تشریح کرد و گفت: حضور گسترده در فضای مجازی با ایجاد محتواهای مناسب در شبکه های جمعی و اطلاع رسانی، مانع از دستیابی دشمن به اهدافش در این فضا شده و عرصه را برای فعالیت دشمن تنگ خواهد کرد.

 

   کارگاه خبرنگاران افتخاری بسیج با شرکت ده ها نفر از دانش آموزان بسیجی حوزه های باقر العلوم و شهید فهمیده در سالن اجتماعات آموزش و پرورش میانه برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *