گسترش نظام آموزش عمومی، مهارت آموزی و بهره مندی از مشارکت مردم سبب کاهش آسیبهای اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی شهرستان میانه گفت: در یک سال گذشته ۵ اولویت اصلی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی مطرح شده و همه شوراهای اجتماعی و فرهنگی کشور تمام تلاش و توجه را برای برطرف کردن این مشکلات معطوف کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستند که در اولویت کاری شوراهای اجتماعی و فرهنگی قرار دارند که می توان با تعامل و همراهی ادارات و نهادهای مربوطه  از جمله نهادهای فرهنگی، اجتماعی و هنری در جهت تقویت هویت دینی و ملی و پایبندی مردم به اعتقادات، ارزشها و باورها گام اساسی برداشت تا شاهد کاهش این آسیبها باشیم.

مشایخی در ادامه به ضرورت ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در شهر میانه بویژه انتهای شهرک ولیعصر و شهرک امام اشاره کرده گفت:  در بخشها از جمله در مراکز بخش و روستاهای مورد هدف با میزان احتمال بالای بروز آسیبهای اجتماعی در آنها نیز باید اقدامات اساسی از سوی بخشداران و نهادهای مربوطه انجام شود.

فرماندار میانه همچنین بر لزوم  ایجاد پایگاههای خدمات اجتماعی و استقرار گروههای کارشناسی شبکه بهداشت در سکونتگاههای غیر رسمی تاکید کرده افزود: باید افراد دارای مهارت در سکونتگاههای غیر رسمی شناسایی شده و جهت ارائه تسهیلات به آنها برای ایجاد اشتغال و اشتغالزایی در این مناطق همت گماشت.

وی مشاوره وغربالگری در امر ازدواج در حین، قبل و بعد آن، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در مساجد و کانونهای آنها، جلب و جذب دانش آموزان برای حضور در مساجد و برنامه های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و حضور دائمی روحانی در مساجد روستاها و در مدارس را از مهمترین راهکارها برای، پیشگری، کاهش و مقابله با آسیبهای اجتماعی با علتهای درونی و حاصله از هجمه های مختلف از سوی معاندین و دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

مشایخی تقویت و توانمندسازی تشکل‌های مردمی در مقابله با آسیبهای اجتماعی را مهم خوانده افزود: با همراهی و مشارکت مردم می توان شاهد حرکت بزرگی در این راستا بود.

 فرماندار میانه، تسلط بر امور و پاسخگویی به مردم از سوی مسئولین وهمچنین کار دسته جمعی از سوی نهادهای مختلف مانند ادارات خدمات رسان هجرت، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد،  شبکه بهداشت، سپاه، نیروی انتظامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در سکونتگاههای غیررسمی را از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی در این مناطق عنوان نمود.

وی ورود لایه به لایه در حوزه آسیبهای اجتماعی حاصله از بیرون و داخل در جامعه شهری و روستایی را راهکاری مناسب برای پیشگیری از مسائلی دانست که از سوی معاندین انقلاب و نظام برنامه ریزی شده است.

مشایخی ضرورت ایجاد گرم خانه برای کودکان خیابانی و بی سرپرست و جهت نگهداری برخی از معتادین متجاهر در این محل را از دیگر نیازهای شهرستان برشمرد.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *