تعیین امامت فقط از جانب خدا میسر است

 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  حجت الاسلام محمدرضا حامدی با اشاره به واقعه ثقیفه و برنامه ریزی برای غصب ولایت امیرالمومنین(ع) توسط ۲۱ نفر از بزرگان عرب، گفت: اولویت حاکمیت بر مسلمانان بعد از پیغمبر(ص) با امام معصوم(ع) و خاندان پاک و مطهر ایشان بود و با توجه به فضایل بسیار روشن و مشهور علی(ع)، حق ولایت و حاکمیت ایشان، غیرقابل انکار است.

   وی اظهار داشت: در انتخاب حاکمیت معصوم(ع)، تنها سن، نسب، شجاعت و … ملاک انتصاب نمی باشد بلکه مقام امامت مقامی است که صرفا انتصابی یا صرفا انتخابی نیست بلکه تعیین او فقط و فقط از جانب خداست و چنین شخصی اطاعتش واجب استو تبعیت از او باید با تمام معنا باشد.

   امام جمعه سابق میانه، انتصاب از جانب خدا و حرکت در مسیر خدا، موید من عند الله، اقامه کننده نماز، پرداخت زکات و عبادت برای خدا را ویژگی های امام معصوم(ع) از منظر قرآن دانست و گفت: ملاک تشخیص حق از باطل، امام است و عقب ماندن از او یا پیشی گرفتن بر او، خطاست.

   حجت الاسلام حامدی ولایت فقیه را استمرار ولایت انبیا و اولیا دانست و اظهار کرد: در زمان غیبت مسئولیت امامت جامعه از ناحیه امام معصوم(ع) بر عهده ولایت فقیه نهاده شده است و ولایت فقیه اعلم، اتقی، ابصر، افقه و شجاعترین مردم است و اطاعت از ایشان با تمام معنا واجب است.

   آیین عزاداری تاسوعای حسینی با حضور هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی اخلاقی سیاسی و نوحه خوانی و سینه زنی، برگزار شد.

خبرنگار: علی محمد عزتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *