عزت مسلمین فقط در رکاب امام و ولایت حاصل می شود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت الاسلام حسن امیرنژاد با بیان اینکه امام حسین(ع) با اهدافی بسیار متعالی قیام عاشورا را شکل داد، مقابله با استکبار نجات اسلام از نابودی و حل مشکلات جامعه اسلامی را از مهمترین این اهداف برشمرد و افزود: تمامی ائمه(ع) در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کرده اند اما نتیجه ای که از نهضت عاشورا حاصل شد بسیار چشمگیر و ماندگار بود.

   وی تصریح کرد: امام حسین(ع) زمانی قیام کرد که دستگاه فاسد و مستبد اموی، اسلام را کاملا تحریف کرده و هر بدعتی که می توانستند وارد آن کردند و مردم را در خواب غفلت فرو بردند و آنحضرت با ورود عملی خود به صحنه مقابله با استکبار، زمینه های بیداری مسلمانان را فراهم کرد به نحوی که مردم سالها بعد و در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، فهمیدند که چه برسرشان آمده است.

   حجت الاسلام امیرنژاد اظهار کرد: قیام عاشورا پیام های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی متعددی داشت که آزادگی، ایثار، توکل،جهاد با نفس، شجاعت و عزت از جمله این پیامها و دستاوردهای عاشوراست.

   وی با تاکید بر پیروی از ولایت، عزت مسلمین را در با امام و ولایت بودن دانست و افزود: هر کس از ولایت پیشی گیرد یا عقب افتاده و راهش را از او جدا کند، بی شک دچار ذلت خواهد شد.

   مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه، زمامداری رهبری عادل و آگاه، حاکمیت دینی، برخورداری از نیروهای نظامی متعهد، دین مداری و اسلام محوری را از نشانه های وجود عزت در جامعه و مدیریت الهی و امامت نور دانست.

   آیین سوگواری ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آنحضرت با حضور کارکنان رسمی و وظیفه و جمعی از بسیجیان و مسئولین ادارات در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

 

خبرنگار: علی محمد عزتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *