به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، سید اکبر ساداتی نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی استعدادهای برتر رشته منابع خاک – فیزیک و حفاظت خاک دانشگاه آزاد اسلامی میانه و نویسنده کتاب اظهار کرد: بطورکلی، حمایت از تولید کالای ایرانی، مستلزم بکارگیری درست مؤلفههای اصلی در عرضه (برخوردار بودن ازکمیت وکیفیت مناسب)، و تقاضا (آگاهی تمام وکمال از ایمنی کالا)، و دارابودن از یک وحدت رویه متناسب در رقابت با سایر کالاهای مشابه خارجی است.
وی افزود: در این راستا، یکی از پیش شرط هایی که چنین فرایندی در جامعه ایران بایستی تحقق یابد، باید نسبت به هویت ایرانی بودن خودمان باور ذهنی و تعصب خاصی نسبت به آن داشته باشیم.
دانشجوی واحد میانه ادامه داد: قاچاق کالا و نظیر آن، خرید کالای ایرانی را در داخل و خارج کشور کمتر به سمت و سوی تقاضای داخلی و خارجی سوق داده تا جایی که بازیگران اقتصادی و زیر مجموعه ها نتوانند به حرکت خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه عوارض سوء فرآیند (توسعه واردات وخرید کالای خارجی)، در تمامی جنبه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است گفت: اگر به تمام زوایای محیط اطرافمان نگاه کنیم، متوجه انواع کالاهای لوکس و ضروری میشویم که در منازلمان جا خوش کرده اند، درحالی که کالاهای داخلی در انبار مغازه ها و کارخانه ها و… خاک میخورند و منتظر نگاه ما هستند.
ساداتی درباره تالیه کتاب خود بیان کرد: کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی، دیدگاه چند سوی و منسجمی به مخاطب در قلمرو عرضه و تقاضای کالای محصولات داخلی در مقایسه با کالاهی خارجی ارائه می دهد.
مدرس دانشگاه تصریح کرد: اگر به طور اصولی و به دور از شعار، در جهت حمایت از کالای ایرانی برآئیم، باید به فکر منطقی نمودن هزینههای تولید در داخل بوده و در تقویت مؤلفه های اصلی اقتصاد درون زایی در توسعه پایداریگام برداریم.
ساداتی رقابت پذیر شدن کالای ساخت ایران، را به جذب مشتری ایرانی و شرکای منطقه ای و بین المللی با اهمیت دانست و گفت: به جای استراتژی کاهش عرضه کالای درونزایی، باید به کیفیت، دوام و جذابیت آن که اصل مهمی است بپردازیم زیرا این امر مهم، جذب مشتری را به همراه خواهد داشت.
کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی در ۱۳ فصل و ۱۳۸ صفحه از سوی مرکز انتشارات توسعه علوم به چاپ رسیده است.