اشتباهات آمریکا با جواب قاطع ایران روبه‌رو می‌شود/جوهره سلطه نظامی آمریکا بر مبنای عهدشکنی بنا شده است

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی اظهار کرد: از اول آمریکا و بدعهدی‌هایش برای همه روشن بود چرا که مذاکره‌کنندگان آنها به جای اخذ نظر از هیات حاکمه، صرفاً به نظر رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اکتفا کردند.

وی افزود: اگر هیات حاکمه آمریکا از قبیل کنگره و مجلس سنا به موضوع برجام وارد می‌شدند ما نیز روی ضمانت‌ها محکم‌کاری می‌کردیم، هر چند که آمریکا چیزی را ضمانت هم بکند طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هیچ‌وقت قابل اعتماد نیست.

جوهره سلطه نظامی آمریکا بر مبنای عهدشکنی بنا شده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه جوهره سلطه نظامی آمریکا بر مبنای عهدشکنی بنا شده است، تصریح کرد: از ابتدای سرکار آمدن ترامپ، برجام معلق بود و آمریکا به نوعی از برجام خارج شده بود و دیگر نیاز به اعلام رسمی و فیلم‌بازی‌های ترامپ نبود.

وی اظهار کرد:ترامپ هر سه ماه یکبار با تهدید اینکه من دیگر امضا نخواهم کرد، همه را تهدید می‌کرد و با این کار خود  برجام را معلق نگه داشته بود و هیچ‌کسی نمی‌دانست انتهای برجام به کجا ختم خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس متذکر شد: با اقدام اخیر ترامپ، ما باید در مقابل کار این مستبد،اقدام قاطعی انجام دهیم تا درس عبرتی برای آنها شود که دیگر از این اشتباهات نکنند چراکه تجربه نشان داده هر زمانی در مقابل غلط اضافی دشمنان کوتاهی کردیم، با گستاخی‌های هر چه بیشتر روبه‌رو شدیم.

اتحادیه اروپا باید ضمانت بدهد

سعیدی با اشاره به اینکه پنج کشور مذاکره‌کننده به همراه اتحادیه اروپا باید تعهدات خود در قبال برجام را نشان داده و ما نیز باید تضمین‌های مورد نظر را تقویت کنیم، توضیح داد: با این شرایط اتحادیه اروپا باید حداقل تا پنج سال تضمین کند که اگر ایران از نظر نفت، شبکه بانکی، تجهیزات هوایی و کشتیرانی، تردد کشتی‌ها و سایر زمینه‌‌ها به دنبال ندانم کاری و زیاده‌خواهی‌های غلط تحریم شد، از ما خرید کرده و تجهیزات در اختیارمان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط ایجاد شده ما ضمانت‌های لازم را خواهیم ساخت زیرا لبخند زدن طرف مقابل و خوشحالی دستگاه دیپلماسی ما فایده‌ای ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه موضع ترامپ مشخص بوده و فقط به دنبال تامین منافع خود است، افزود: آمریکا برای تحقق اهداف خود در گام اول از برجام استفاده کرد و دست به محدودسازی ایران و تعطیلی غنی‌سازی ایران زد تا بتواند با این کارها صهیونیست‌ها را آسوده خاطر از ایران بکند که ایران هیچ خطری برای آنها ندارد.

وی ادامه داد: بعد از تائید مراجع رسمی مبنی بر انجام کامل تعهدات برجام توسط ایران، گام دوم توسط آمریکا برداشته شد و در این برنامه در مسائل نظامی ایران و منطقه دخالت کرد و محدودیت‌هایی از قبیل کمتر شدن بُرد موشک از ۳۰۰ کیلومتر را مطرح کردند در حالی که اجازه نخواهیم داد در امور کشور و بحث نظامی ذره‌ای دخالت کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *