ارتش یادگار شهدا و قلعه محکم نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت الاسلام والمسلمین عبداله محمدی در آیین سان رژه نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان میانه به مناسبت گرامیداشت روز ارتش افزود: ارتش ما ارتشی الهی و مکتبی و برخاسته از آرمانها و اهداف بلند امام خمینی (ره) است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگ ارتش از جمله شهید شیرودی که اولین شهیدی بودند که رهبر معظم انقلاب در پشت سر ایشان نماز خواندند، شهید دوران که خلبانان عراقی بعد از شهادت وی در بغداد دقایقی به احترام او سکوت کردند، شهید عاشوری که وصیت نامه وی برای اولین بار در خطبه های نماز جمعه تهران قرائت شد، شهید نصرت زاد اولین شهیدی که قبل از شهادت نحوه شهادتش را به یارانش اعلام کرد، شهید شریف اشراف نگارنده قرآنی با دست خط خود که پس از اتمام نگارش آن به شهادت رسید، شهید سپهبد صیاد شیرازی که مقام معظم رهبری برای اولین بار بر تابوت وی بوسه زدند و  شهید سرلشگر قرنی اولین شهید ترور در نظام اسلامی ایران گفت: بهترین جوانان این کشور و این مرز و بوم از ارتش بوده و هستند.

امام جمعه میانه با اشاره به قصد دشمنان انقلاب و نظام در هنگام پیروزی انقلاب برای منحل کردن ارتش و اذعان دار و دسته شرق و غرب مبنی بر اینکه ارتش ایران ضد خلق است افزود: ارتشی که ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب نموده و هر روز شهدایی تقدیم این راه می کند می تواند ضد خلق باشد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه حفظ حدود و مرزهای ایران، حفظ نظام جمهوری اسلامی و امنیت کشور در گرو وجود نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش می باشد افزود: ارتش ایران نه تنها در حفظ نظام اسلامی ایران جزو برترین ها و نقش اولی ها می باشد بلکه در دفاع از حرم اهال البیت(ع) نیز، کلاه سبزهای ارتش افتخار آفرین شده و اسباب تعجب دشمنان نظام و اسلام را فراهم آورده اند.

 

فرمانده تیپ ۳۶ پیاده مکانیزه ارتش میانه نیز در این مراسم گفت: روز ارتش روزی به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی است زیرا با تدبیر و دوراندیشی امام راحل  ۲۹ فروردین به نام روز ارتش در روزهایی که ایادی استکبار و دشمنان قسم خورده مملکت سعی در کنار گذاشتن نیروهای مسلح و ارتش داشتند نامگذاری شده است.

سرهنگ سیروس محمدی با بیان اینکه  ارتش پاسدار کیان و ارزشهای انقلاب اسلامی و سکاندار و محافظ این سرزمین است افزود: مجاهدتها و ایثارگری های پرسنل مومن ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب در دوران سازندگی، دوران هجمه و تهدیدهای بیرونی و توطئه های ایادی استکبار همواره مایه ثبات، امنیت و پایداری نظام و انقلاب شده است.

وی در ادامه به نقش اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزها و بیرون از مرزها و در دفاع از حرم اهال بیت (ع) گفت: بنا به فرموده حضرت علی (ع) باید جنگ را به بیرون از خانه کشاند چرا که سکوت ما می تواند جنگ را به داخل خانه بکشد.

مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان در شهر میانه برگزار شده و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان، خانواده های شهدا و مسوولین ادارات، بسیجیان و جمع کثیری از مردم بعد از مراسم بر سر مزارشهدا حضور یافته و با نثارفاتحه، عطرافشانی و اهداء شاخه گل یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *