استاندار آذربایجان شرقی: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را برای استخدام تربیت کرده‌ایم نه کارآفرینی

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، مجید خدابخش صبح امروز در شصت و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد با انتقاد از اینکه متاسفانه فارغ‌التحصیلان را برای استخدام تربیت کرده‌ایم اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان باید با مهارت‌آموزی، توانمند شوند که آن موقع می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی و غیره فراهم شده استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزان باید با آموزش‌های عمومی ثبت شرکت، قانون کار، قانون مالیات، قانون بیمه و غیره آشنا شوند تا کارآفرین شوند گفت: در صورت نداشتن آموزش و مهارت لازم بعد از مدتی فعالیت جریمه بالایی باید پرداخت کنند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی جدید و روز را با تکنولوژی جدید مورد توجه قرار دهند ابراز داشت: تحول تکنولوژی بسیار سریع است و نباید در آموزش مهارت‌ها از دنیا عقب بیافتیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع گردشگری هم باید به دنبال آموزش مهارت باشیم افزود: هتل‌داری، تورگردانی، رستوران‌داری و راهنمای گردشگری و غیره مهارت و حرفه هستند که باید با توجه به تبریز ۲۰۱۸ در این موضوع به صورت جدی ورود یابیم.

خدابخش در ادامه با تاکید بر اینکه باید با بنگاه‌های اقتصادی استان مکاتبه شود و نیازهای صنایع بخش دولتی و خصوصی احصا شده و آموزش‌های لازم ارائه شود تصریح کرد: در این صورت در بنگاه‌های اقتصادی کمبود نیروی تخصصی جبران می‌شود.

وی افزود: در اشتغال نباید نگاهمان صرفا به تولید باشد چرا که بخش خدمات حوزه وسیعی را می‌تواند به خود اختصاص دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان ایرانی کیفیت کالای خود را بالا ببرند، حتما مردم به سمت خرید کالای ایرانی خواهند رفت چنانچه کالاهایی داریم که باعث شده کالاهای خارجی در قفسه‌ها باقی بماند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *