آمریکا مانع صدور بیانیه شورای امنیت بر ضد رژیم صهیونیستی شد

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از تایمز او اسرائیل، آمریکا برای دومین هفته متوالی بیانیه شورای امنیت سازمان ملل را در حمایت از حقوق فلسطینیان برای برگزاری تظاهرات صلح‌آمیز را رد کرد و درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل را برای انجام تحقیقات مستقل درباره تظاهرات در غزه را مورد تایید قرار داد.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز روز جمعه در مقر این سازمان در نیویورک به خبرنگاران گفت: ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت با صدور این بیانیه موافقت کردند؛ اما آمریکا به عنوان نزدیکترین متحد اسرائیل با صدور آن مخالفت کرد.

منصور با غیرمسئولانه خواندن مخالفت آمریکا با این بیانیه اعلام کرد این اقدام آمریکا چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی برای ادامه تهاجم خود علیه غیرنظامیان در غزه است.

او در ادامه افزود: سازمان ملل تمامی گزینه‌های را برای رسیدگی به این مسئله از جمله صدور قطعنامه یا بیانیه در شورای امنیت، مطرح کردن این مسئله در مجمع عمومی سازمان ملل یا شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، که در آن امکان وتو کردن بیانیه وجود ندارد، را همچنان در دست دارد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: ما تسلیم نخواهیم شد.

همچنین نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل اعلام کرد نمایندگان کشورهای عربی در ۱۲ آوریل در ریاض راهکارهای برای پیگیری مسئله فلسطین، پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عربی در ۱۵ آوریل در عربستان، را مورد بحث قرار خواهند داد.

روز جمعه کویت به عنوان نماینده کشورهای عرب در شورای امنیت، پیش نویس بیانیه‌ای را به اعضای این شورا ارائه داد که در آن ضمن تاکید بر حقوق مسلم فلسطینیان برای برگزاری تظاهرات صلح‌‎آمیز، خواستار بررسی مستقل و شفاف درگیری‌های صورت گرفته طی هفته گذشته در این منطقه شد و دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

نماینده کویت همچنین اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد و موضع قاطعی در این باره اتخاذ کند. آنچه در غزه در حال اتفاق است نقض آشکار قوانین بین‌الملل است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به این مسئله اعلام کرد این شورا باید حماس را محکوم کند و مدعی شد حماس با به خطر انداختن جان کودکان از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌نکند و باید از حماس خواست تا به این تحریکات که تنها باعث افزایش خشونت و تنش می‌شود پایان دهد.

روز پنج‌شنبه کاخ سفید از فلسطینیان خواست تا تنها در تظاهرات صلح‌آمیز شرکت کنند و حداقل فاصله ۵۰۰ متری را از مرزهای رژیم صهیونیستی حفظ کنند.

نماینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه نیز اعلام کرد که تظاهرکنندگان باید فاصله را از مرزهای فلسطین اشغالی حفظ کنند و به هیچ وجه و در هیج نقطه‌ای به این مرزها نزدیک نشوند.

شنبه پیش آمریکا پیش نویس بیانیه مشابه شورای امنیت که در آن خواستار بررسی تهاجمات صورت گرفته در این منطقه شده بود،  را رد کرد.

از جمعه گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از ساکنان غزه تظاهرات گسترده‌ای با نام «راهپیمایی بازگشت» برگزار کرده و گفته‌اند که آن را تا روز نکبت (سالروز تأسیس رژیم اشغالی صهیونیستی)  در بیست و پنجم اردیبهشت ادامه خواهند داد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *