افزایش همکاری‌های علمی ایران و دانمارک با نقش‌آفرینی‌ مرکز آموزش درمانی امام رضا (ع) تبریز

به گزارش میانا به نقل از فارس، اسماعیل فرجی رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز در حاشیه این بازدید به خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بر اساس ارتباطاتی که در یک سال اخیر با دانشگاه علوم پزشکی شهر اودنسه دانمارک داشتیم به منظور تبادل علم و تجربه همچنین ارتقاء سطح دانش و نیز اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک تیمی متشکل از رئیس دانشکاه و جمعی از پژوهشگران دانشگاه اودنسه به تبریز سفر کرده و زمینه‌های همکاری دو مرکز را با هم به بحث و بررسی گذاشتند.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی، اقدامات جدید درمانی در سطح پزشکان و پرستاران از جمله موضوعات مورد توافق طرفین است که با پیش‌بینی‌هایی انجام شده در نزدیک‌ترین زمان ممکن، تیم‌های دو مرکز برای همکاری به مراکز یکدیگر سفر خواهند کرد.

فرجی تصریح کرد: آماده پذیرش پزشکان و پژوهشگران دانشگاه اودنسه بوده و از تمام امکانات موجود برای تسهیل در روند اجرای مقدمات سفر این عزیزان بهره خواهیم برد.

کیم بریکسن رئیس دانشگاه اودنسه دانمارک نیز به خبرنگار فارس در تبریز، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی ایران به‌خصوص در زمینه پزشکی قابل توجه است، چرا که پیشینه طب در ایران قدمتی ۷۰۰ ساله داشته و دانشمندانی چون ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی و… از این سرزمین کهن بوده و خدمات ارزنده‌ای در زمینه علوم مختلف و طب به جهانیان ارائه داده‌اند.

رئیس دانشگاه اودنسه، همکاری با مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) را مهم دانسته و یادآور شد: با توجه به اینکه این مرکز در شمال‌غرب کشور ایران واقع شده و اساتید با تجربه و نخبه‌ای در این مرکز مشغول تدریس و خدمت به بیماران هستند، از این رو همکاری بین مرکز اودنسه و این مرکز بسیار موفقیت‌آمیز برای هر دو طرف خواهد بود.

وی کیفیت خدمات و امکانات ارائه شده در این مرکز را مناسب دانسته و ادامه داد: بیمارستان امام رضا(ع) تبریز از نظر امکانات در وضعیت مناسب و رو به پیشرفتی قرار دارد که برخی از امکانات این مرکز همتراز با کشورهای اروپایی بوده و خدمات قابل قبولی در آن ارائه می‌شود.

شهر اودنسه در بخش جنوبی دانمارک واقع شده و به دلیل پیشرفت‌های علمی در سال‌های اخیر به خصوص در بخش رباتیک به شهر ربات‌ها نیز معروف است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *