سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی در شهرستان میانه طی سال جاری

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان میانه طی سال جاری به سرمایه گذاریهای انجام شده در شهرستان از سوی بخش خصوصی اشاره کرده افزود: فعالیت ۲ کارخانه آرد پس از سالها تعطیلی، احداث کارخانه آرد دیگری در شهرستان، احداث گلخانه ها، سردخانه ها، میوه خشک کنی، بستنی سازی، تشکیل تعاونی ۲۲۰ نفره در صومعه علیا، پرواربندی، ارائه تسهیلات بیش از ۲۰ میلیاردی برای ۴۲ طرح از سوی پست بانک میانه، آغاز احداث ایستگاه ترکمانچای با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار و غیره از جمله طرح هایی است که از سوی بخش خصوصی اجرایی شده و یا در حال اجراست.

وی از عملکرد بانکها و ادارات در حمایت از تولید و رفع موانع بر سر راه تولید و اشتغالزایی تقدیر کرده خواستار افزایش همراهی و حمایت بیشتر این نهادها و بانکها برای اشتغالزایی هر چه بیشتر با رونق تولید و اقتصاد شد.

شکری، فاز ۳ فولاد (طرح ذوب) را یکی از پروژه های اساسی در حال اجرا خوانده افزود: در حوزه فولاد در سال ۹۴ به خاطر مشکلات تحریم پروژه نورد تعطیل شده و ۵۵۳ نفر بیکار شده بودند که امسال همه این افراد مشغول به کار شده و ۳۵۰ نفر نیز در واحد تولید آهن اسفنجی به فعالیت مشغول بوده و در فاز سوم با اجرای برجام وبرقراری فاینانس خارجی شاهد اجرایی شدن طرح ذوب هستیم که برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی کرده و به ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر نیز افزایش پیدا خواهد کرد همچنین این پروژه عظیم فولادی اشتغال غیر مستقیم هزاران نفری را نیز فراهم نموده است.

فرماندار میانه نیروگاه بادی آقکند با تولید ۵۰ مگاوات برق با  اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های در حال اجرا خواند که هم اکنون ۱۰۰ نفر مشغول کار در این طرح هستند و تا آخر شهریور شاهد بهره برداری از این طرح عظیم خواهیم بود که با تولید بیش از برق مصرفی شهرستان به صادرات برق نیز اقدام خواهند نمود.

شکری در ادامه اجرای پایاب سد آیدوغموش را از جمله طرح هایی خواند که با مشارکت کشاورزان در سال جاری اجرا می شود.
وی با بیان اینکه از سال ۸۴ که کار احداث سد پایان یافته با اعتبار دولت تنها شاهد اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از پایاب سد بودیم خوشبختانه امسال با مشارکت بلاعوض ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت و مشارکت۲۰۰ میلیارد ریالی کشاورزان و بانک زمین ۲ هزار هکتار از پایاب سد توسط بانک زمین در حال اجراست و در هر هکتار برای  یک نفر در کل برای ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد نمود.

فرماندار میانه پروژه آب شرب را از حیاتی ترین پروژه های شهرمیانه خوانده بیان کرد: فاز اول این طرح اجرا شده بود اما فاز دوم راکد مانده بود که با پیگیریهای لازم از هفته دولت سال جاری فاز دوم در حال اجرا می باشد که دولت ۳۰۰ میلیارد ریال برای تصفیه خانه و سد گرمی چای اعتبار تخصیص داده و بخش خصوصی نیز از طریق BOT با ۶۰۰ میلیارد ریال به اجرای کار مشغول شده ۵/۳ کیلومتر لوله گذاری، ۶ کیلومتر حفاری انجام شده و مابقی لوله های مورد نیاز تامین و در کارگاه است که این طرح تا ۱۸ ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به پروژه های در حال اجرای آب شرب اوچ تپه و کرامه با بیش از ۴۰ میلیارد ریال خبر داده گفت: این پروژه ها ۲۵ روستا را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

شکری احداث تصفیه خانه ای برای تامین آب شرب میانه تا زمان بهره برداری از سد گرمی چای را از دیگر پروژه های مهم و مژده ای بزرگ به مردم عنوان نموده گفت: این طرح مطالعاتی خواهد شده و تا پایان سال ۹۷ اجرایی خواهد شد که ۵۰۰ لیتر در ثانیه پمپاژ آب خواهد نمود در حالیکه آب مورد نیاز میانه ۴۰۰ لیتر در ثانیه می باشد.

شکری با اشاره به طرح کشتارگاه صنعتی از سوی بخش خصوصی از تبریز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار گفت: در این کشتارگاه ۵۰۰ دام سبک و ۵۰ دام سنگین هر روزه کشتار و برای صادرات بسته بندی خواهد شد که دارای میدان فروش و نگهداری دام نیز خواهد بود که سبب تسهیلات برای ارائه خدمات به دامداران منطقه و رونق دامداری در شهرستان خواهد بود.

فرماندار ویژه میانه گاوداری ۶ هزار راسی از سوی بنیاد مستضعفان را بعد از یکسال و نیم بررسی  و پیگیری برای تامین زمین را از طرح های مهم و بزرگ در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصاد منطقه عنوان نموده افزود: باید از اهالی روستای اکرم آباد که ۵۰ هکتار از زمینهای خود را برای این طرح در نظر گرفتند تقدیر و تشکر نماییم که خدمت بزرگی برای شهرستان انجام دادند و اکنون با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان در حال طی مراحل مقدماتی برای اجراست .

وی توسعه دامداری و احداث صنایع تبدیلی لبنی را از جمله مزایای اجرای گاوداری ۶ هزار راسی عنوان نموده گفت: این طرح با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار میانه از هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش فاضلاب شهرستان خبر داده گفت: تا پایان سال ۹۷ در سطح شهر احداث شبکه فاضلاب به اتمام خواهد رسید که جا دارد از شهرداری و شورای شهر برای صدور مجوزها و تخفیف در قیمت حفاریها تقدیر و تشکر نمایم.

وی همچنین از گازدار شدن  ۴۳ روستا در سال جاری با ۳۵۰ میلیارد ریال و اجرای گازکشی به ۴۵ روستا از سوی شرکت گاز خبر داده افزود: در طی ۲ الی ۳ سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و برخی روستاهای زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

شکری  در راستای رفع مشکلات حوزه راههای شهرستان از جمله مسیر میانه- تبریز و میانه- زنجان که نیازمند تعریض و اصلاح نقاط حادثه خیز است و با توجه به حجم ترافیک با تردد روزانه بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه از سوی وزارت راه و ترابری دستور چهاربانده شدن این مسیرها صادر شده و مطالعه میانه – تبریز رو به اتمام است و ۱۱ کیلومتر میانه – زنجان نیز در دست پیمان است.

شکری به هزینه کرد ۶۰ میلیارد ریال در حوزه راههای روستایی طی سال جاری و ابلاغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرده گفت: با تخصیص اعتبار ابلاغی به زوی برخی از راههای روستایی به پیمان خواهد رفت، همچنین لازم به توضیح است که مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار راههای روستایی با پیگیری و حمایتهای دکتر شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تحقق یافته است.

وی ایجا د منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی شماره  ۲ واقع در روستای کلوچه خالصه و پایانه صادراتی را از دیگر طرح های مهم عنوان نموده افزود: این طرح ها در استان به تصویب رسیده و در طی مراحل مقدماتی برای اجرا قرار دارند که با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها شاهد تحول در توسعه شهرستان خواهیم بود.

شکری به  اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای پروژه تفریحی و توریستی پل دختر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرده گفت: مجتمع گردشگری آونلیق نیز توسط بخش خصوصی آماده پذیرایی از مسافران بخش کندوان می باشد.

فرماندار میانه  در حوزه معادن میانه نیز از مطالعه یکهزار و ۳۵۰ متر مربع پهنه شهرستان و مجوز اکتشاف ۱۵۶ کیلومتر مربع خبر داده افزود: تمامی معادن واقع در این مساحت مشخص شده و معدن مولیبدن نیز که به علت کاهش قیمت آن راکد مانده بود با پیگیریهای انجام شده مقرر شد کارخانه فرآوری مولیبدن راه اندازی شود.

شکری با بیان اینکه این فرصتهایی که در دست ماست موقتی می باشد از مسئولین ادارات خواست تا از لحظه به لحظه این فرصتها برای ادای دین و خدمت به مردم استفاده کنند.

فرماندار میانه با تقدیر از شورای اداری و کارکنان ادارات در راستای سازندگی و خدمت به مردم در سال ۹۶ تقدیر کرده گفت: شورای اداری میانه منسجم ترین و کارآمدترین در سطح استان به شمار رفته و عملکرد آنها این امر را به اثبات می رساند.

شکری همچنین از دکتر شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی برای همراهی با مسئولین شهرستان  در جهت پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان و تشکیل جلساتی در وازرتخانه ها تقدیر و تشکر نمود.

وی با بیان اینکه در تمامی امور به کار کارشناسیم معتقدیم اما این نظرات نباید بر تصمیمات مدیر تسلط یابد بلکه مدیران ادارات باید نظرات کارشناسان را بررسی کرده و تصمیم نهایی را ارائه کنند تا خللی در امور و تکریم ارباب رجوع نباشد.

فرماندار میانه ایجاد فضای باز سیاسی و آزادی بیان را از مهمترین عملکردها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عنوان نموده گفت: برخی ناآگاهانه و گاها از روی عمد به اغراق در مسائل می پردازند که امیدواریم با بالا بردن اطلاعات و فعالیت هر چه بیشتر روابط عمومیهای ادارات بتوانیم عملکرد ادارات و کارهای انجام شده در طی سال را به اطلاع مردم برسانیم زیرا با بالا رفتن سطح امید در مردم  دیدگاههای مثبت به جامعه تزریق خواهد شد.

وی  به صحنه آمدن  ۷ تشکل مردمی در حوزه های مختلف طی سال جاری اشاره کرده گفت: از جوانان صاحب فکر و اندیشه دعوت می کنیم تا یاریگر شهرستان باشند که در این راستا برای اخذ مجوزهای لازم در کمترین زمان قول مساعد می دهیم.

شکری در پایان با بیان اینکه شهرستان میانه قطب ورزش شهرستان به شمار می رود اضافه کرد: در این حوزه نیز شاهد رویکردهای مثبتی از جمله حمایت بخش خصوصی از ورزشهای مختلف مانند شنا، دوی استقامت، فوتبال بوده و با پیگیریها به زودی تکواندوی شهرستان نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

در پایان از روسای ادارات برتر و از کمیته های ستاد دهه فجر در سال جاری با اهدای لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *