راه اندازی کارخانه تولید پنلهای گچی در شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، ارس اناری در حاشیه نشستی با فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه تکنولوژی این کار خارج از ایران وارد شده افزود: این تکنولوژی بومی سازی خواهد شد و اینطور نیست که دستگاه آن را وارد کنیم بلکه نقشه آن را اخذ و ۹۰ درصد آن را در ایران تولید خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه عظیم نه تنها برای میانه بلکه برای کل استان از نظر گردش مالی کمک خواهد کرد گفت: این تکنولوژی و دستگاههای پودر آن آلمانی خواهد بود و برای بخشی  از مجموعه از شراکت طرفهای خارجی و سرمایه گذاری آنها بهره خواهیم بود.

 

اناری افزود: تولیدات این کارخانه به بازار شمال عراق، آذربایجان، ارمنستان صادر خواهد شد و با توجه به اینکه شرکای خارجی از قبل در این کشورها حضور داشته و با آنها آشنایی دارند گامی مثبت محسوب می شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ما این کار را با سرمایه شخصی انجام خواهیم داد اما از مجموعه مدیریتی شهرستان درخواست تسریع در امورات از جمله رفع بوروکراسی اداری را داریم.

 

سرمایه گذار تولید پنلهای گچی گفت: مراحل اولیه کار از ساخت فضاهای سوله و خرید دستگاهها با سرمایه شخصی و سرمایه گذاری شرکای خارجی اجرا خواهد شد اما برای واردات دستگاهها خواستار وام ارزی و برای راه اندازی نیاز به کمی سرمایه در گردش خواهیم داشت که از دولت خواستار تسهیل این امور را داریم.

 

اناری از اتمام مطالعات این پروژه خبر داده افزود: اصلی ترین موضوع بوروکراسی پیچیده اداری است و اکنون پس از اخذ ۲۴ مجوز از بخشهای مختلف در تخصیص زمین به مشکل برخوردیم که خوشبختانه در جلسه ای با آقای شکری فرماندار ویژه شهرستان میانه، مساعدتها و دغدغه بالای ایشان در حمایت از صنعت و اشتغالزایی شاهد روند مثبتی در حل مشکل تخصیص زمین هستیم.

 

وی همچنین با اشاره به آلایندگی این کارخانه ها گفت: خوشبختانه با استفاده از فیلترهای استاندارد هیچ آلودگی ای از سمت این کارخانه متوجه محیط زیست نبوده و در سطح کارخانه نیز به جهت اشتیاق به محیط زیست درختکاری بسیاری انجام می شود.

 

اناری تاکید کرد: اگر زمین در اختیارما قرار گیرد به موازات  سفارش واردات دستگاهها ساخت سوله ها به اجرا رسیده و اگر مشکلی بر سر راه اجرا قرار نگیرد ظرف ۱۸ ماه شاهد راه اندازی کارخانه خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: ۱۲ ماه زمان راه اندازی دستگاههاست که همزمان با آن پروسه ساخت سوله به مساحت ۲ هکتار و محوطه سازی به اجرا رسیده و از نیروهای بومی شهرستان بهره خواهیم برد که به نفع شهرستان از لحاظ افزایش اشتغالزایی خواهد بود‌.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *