بیگی: “دولت” باید از اقتصاد کنار برود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، احمد علیرضا بیگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های زیادی به دست آورده است اظهار داشت: قدرت ایران خاری در چشم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه در نبردهای منطقه‌ای لبنان، عراق و سوریه و غیره وقتی ایران با آمریکا پنجه در پنجه انداخته به اعتراف همه دنیا، بینی آمریکا را به خاک مالیده است افزود: نوید پیروزی ایران بر افراط‌گرایی داعش را سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب و دنیا اعلام کرد و نشان داد که قدرت ایران توانست داعش را سرنگون کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اینکه قدرت ایران به دلیل حضور مردم در صحنه است تصریح کرد: هر جایی که مردم به میدان آمدند، کشور موفق شد و باید دولت هم از ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت اگر بتواند در حوزه اقتصاد کارها را به مردم واگذار کند که در اقتصاد مقاومتی هم بر این موضوع تاکید شده موفق خواهیم شد ابراز داشت: اگر بر توانایی مردم تکیه کنیم شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم شد.

بیگی با بیان اینکه اگر اقتصاد دولتی باشد نباید انتظار گشایشی داشته باشیم خاطر نشان کرد: هر جا دولت در اقتصاد ورود کرد، نتیجه آن فساد و تبعیض بوده چرا که منابع اقتصادی کلان وقتی در اختیار دولت است و نتیجه آن می‌شود که حقوق‌های نجومی به عنوان لکه سیاه در تاریخ انقلاب به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه این حقوق را همان‌هایی گرفتند که از طرف دولت به اقدامات اقتصادی گمارده شدند اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها در این موضوع هشدار دادند، همان موضوعی که رئیس جمهور در تلویزیون حاضر شد و عذرخواهی کرد که این اقدام قابل تقدیر است ولی نتایج آن به مردم اعلام نشد که باید در محاکم مورد سؤال و جواب قرار می‌گرفتند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، ورود دولت در حوزه اقتصاد را موجب مشکلات جدی برای کشور دانست و گفت: خروج دولت از اقتصاد ضروری است، سزاوار نیست کارگزاران ما یک پایشان در وزارتخانه و یک پایشان در تجارتخانه خود باشد.

وی افزود: باید به اینکار خاتمه داده شود چراکه تعارض منافع دارد و در تصمیم گیری‌ها به نفع دولت و یا شرکت‌های خود نظر می‌دهد و سبب می‌شود قوانین به نفع دولت تعریف شود.

بیگی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اساسش بر ممانعت از حضور دولت در اقتصاد است، ادامه داد: در لایحه بودجه یکی از مواردی که دولت روی درآمد آن حساب باز کرده، افزایش ۱۵۰ درصدی تعرفه واردات خودرو است ولی این امتیاز چرا شامل تراکتور نمی‌شود برای واردات تراکتور ۵ درصد و برای خودرو ۱۵۰ تعرفه اعمال می‌شود و علتش این است که دولت خودروساز است و تراکتورساز نیست.

وی با بیان اینکه امروز اگر شاهد افزایش سرسام آور دلار هستیم، نتیجه مدیریت دولتی است، افزود: در عرض یک هفته دارایی مردم یک سوم کاهش یافت، چون تفکر دولتی بر اقتصاد حاکم است و اجازه ورود مردم به اقتصاد را نمی‌دهند، شاهد گشایش اقتصادی نیستیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پشتوانه پول ملی باید تولید شود و اگر ارزش آن کم شود باید از سوی دولت جبران شود خاطر نشان کرد: حرکتی از دولت برای این موضوع شاهد نیستیم و مردم در برابر موضوعی قرار گرفته‌اند که اساساً در شکل گیری آن نقش نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه «دولت» و «دولتی‌ها» باید از اقتصاد کنار بروند گفت: مطالبه مردم که اشتغال است و این حجم از نیاز به اشتغال از دست دولت ساخته نیست و باید برای مردم و بخش خصوصی امکان و شرایط تولید و اشتغال فراهم شود که تنها راه حل نجات کشور از شرایط دشوار فعلی است.

بیگی برخی از دست اندازی ها به بیت المال را یادآور شد و با بیان اینکه مردم از قوه قضاییه انتظار دارند افرادی که به بیت المال تعدی کرده‌اند، حقشان را در کف دستشان بگذارد، ابراز داشت: دادستان کل کشور می‌گوید که آقازاده‌ها در برخی رانت‌ها و فسادها نقش دارند که انتظار این مردم، شدت برخورد با ای افراد خائن است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت ارتباط با مردم باید در قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه آغاز شود، تصریح کرد: امام جمعه تبریز نمادهای ارتباط مردم و مسئولین را برداشتند و باید این سرلوحه تمام مسئولان کشور باشد و با ارتباط رودررو و مستقیم با مردم کارآمدی نظام به اثبات رسد.

این نماینده مجلس افزود: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام آل هاشم پیشرو این حرکت بود و باید این حرکت به عنوان نماد در کشور پیگیری شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *