حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز مورد توجه مسئولین قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری  -تحلیلی میانا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بخش ترکمانچای شهرستان میانه بابیان اهمیت نشر و گسترش وصیت‌نامه شهدا به‌ویژه در میان دانش آموزان و وظایف سنگین ادارات دولتی در این راستا، افزود: فرهنگ شهادت و دفاع مقدس لازمه جامعه امروزی است.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با انتقاد از بخش‌نامه وزارت آموزش و پروش در خصوص منع حضور دانش آموزان در مزار شهدا و دیدار با جانبازان و ایثارگران، اظهار داشت: توجیهات مسئولین امر در راستای بار روانی موضوع و با تأکید بر محوریت آرامستان بوده که بدون شک فکری اشتباه است.

 

 

 

 

وی ایجاد و برگزاری نمایشگاه‌ها و موزه‌های نظامی در شهرهای مختلف را ازجمله مهم‌ترین اقدامات در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس عنوان و افزود: برپایی کاروان‌های راهیان نور در سطوح مختلف نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در راستای انتقال مفاهیم عمیق شهادت و ارزش‌های والای نظام و انقلاب دارد.

 

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به تلاش مستمر دشمنان برای از بین بردن فرهنگ مقاومت و شهادت در بین امت اسلامی و موج‌سواری‌های رسانه‌ای آنان، اظهار داشت: بدون شک مشکلاتی ازجمله بیکاری و مسائل اقتصادی در هر جامعه‌ای وجود دارد، که این امر بار سنگین بر دوش مسئولین  برای از میان بردن سریع آنان است.

 

 

 

وی تصریح کرد: مردم جامعه از تبعیض و بی‌توجهی‌های مسئولین ناراحت هستند و جامعه ما هیچ‌گاه از مسیر انقلاب و شهادت خارج نشده و نخواهد شد.

 

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی به توطئه‌های دشمنان از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی با ترور شخصیت‌های برجسته مذهبی و علمی کشور، خاطرنشان کرد: تلاش‌های دشمنان در فتنه‌انگیزی با ترور بیش از ۱۷ هزار نفر بی‌نتیجه ماند و موجب ورود آنان به جنگ نظامی شد در هشت سال دفاع مقدس شد.

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام آل هاشم بر پرهیز از مسائل جناحی و سیاسی و اتحاد مردم در مقابل دشمنان تأکید کرد و افزود: توطئه و فتنه‌گری دشمنان بعد از شکست‌های متعدد در عرصه‌های مختلف همواره هدف اصلی آنان بوده که با بصیرت و هوشیاری ملت و نیروهای مسلح سر افزار خنثی‌شده است.

 

 

 

 

وی توسعه صنایع دفاعی و فرهنگی کشور را ازجمله برکات مهم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: جوانان امروز با تبعیت از انقلاب و الگو قرار دادن اهل‌بیت(ع) و باروحیه ایثار و شهادت توانسته‌اند بسیاری از قله‌های پیشرفت و آبادانی را فتح کنند.

 

 

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در این سفر که با استقبال پرورشور مردم و همچنین با حضور ائمه جمعه و مسئولین شهرستان میانه همراه بود، دفتر جدید امام جمعه ترکمانچای را نیز افتتاح کرد.

 

 

 

 

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *