توسعه کیفی کتاب و کتابخوانی مهم تر از کمیت آن است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش کاغذکنان واقع در آقکند،  ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را نیازمند ابداع روشهای نوآورانه و فنی خوانده از زحمات اعضای انجمن کتابخانه عمومی بخش و بخشدار کاغذکنان در راستای اجرای مصوبات انجمن گفت: باید با استفاده بیشتر از ظرفیت تک تک اعضاء، سایر دستگاهها و ظرفیت بومی شهرستان کلیت موضوع را که ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است به سرانجام برسانیم.

 

 

 

 

 

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در راستای عملیاتی کردن برخی از موضوعات که فراتر از حیطه وظایف انجمن می باشد تاکید کرده افزود: ما می توانیم در جهت کیفی کردن موضوعات کتاب و کتابخوانی از ظرفیت این شورا بهره ببریم.

 

 

 

 

 

 

مشایخی در توسعه کمی و کیفی کتاب و کتابخوانی استفاده از ظرفیت خیرین همچون حوزه های دیگر را امری مهم خوانده گفت: در خود شهرستان کتابخانه پیامبر رحمت بعنوان اولین کتابخانه عمومی شهرستان نیازمند توسعه می باشد که با جلب و جذب خیرین می توانیم به این کار اقدام کنیم زیرا کارهای اولیه و اساسی آن انجام یافته است.

 

 

 

 

 

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه گفت: به لحاظ کمبود اعتبار نتوانستیم به برخی مصوبات عمل کنیم که گسترش ایستگاه مطالعه و راه اندازی کتابخانه های سیار از جمله آنهاست که باید جزو برنامه آتی شهرستان باشد و در این راستا نیز اقدامات اولیه کلید خورده است.

 

 

 

 

 

 

وی به توفیقات انجمن در برخی حوزه ها از جمله ایجاد کانونهای فرهنگی در مساجد اشاره کرده گفت: باید به طرق ممکن و برنامه ریزیهای درست در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدم برداریم.

 

 

 

 

 

مشایخی اضافه کرد: افزایش کتابهای تخصصی و اعضای کتابخانه ها و استفاده کنندگان از کتابهای مختلف و توسعه کیفی باید از اهداف اصلی انجمن کتابخانه های عمومی باشد.

 

 

 

 

 

 

بخشدار کاغذکنان نیز در این جلسه یکی از بهترین راههای افزایش اطلاعات از جمله اطلاعات عمومی را مطالعه و کتابخوانی خوانده افزود: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی مثبت در پیشرفت و توسعه جامعه می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

ابوالفضل آذری با بیان اینکه اکثر مشکلات جامعه ریشه  در ناآگاهی و ضعف فرهنگی دارد، از بین بردن آن را نیازمند ترویج مطالعه و سوق دادن اوقات فراغت افراد به سمت مطالعه عنوان نمود.

 

 

 

 

 

 

 

وی با ارائه گزارش عملکرد انجمن کتابخانه عمومی آقکند در سال جاری افزود: انجمن به برگزاری ۴ جلسه با ۱۲ مصوبه پرداخته و تعداد اعضای فعال کتابخانه را ۶۵۰ نفر می باشد، همچنین ۵ مورد نشست کتابخوان کتابخانه ای و ۳ مورد نشست کتابخوان مدرسه ای تشکیل داده و ۳ مورد نیز نمایشگاه کتاب در مناسبتهای مختلف برپا نموده ایم.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *