هزینه کرد ۱۴۰ میلیارد ریال در حوزه فاضلاب شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه کارگروه سلامت  و امنیت غذایی شهرستان گفت: وقتی زیرساختهای شبکه فاضلاب فراهم است باید بهداشت محیط وارد عمل شده و آبهای سطحی را از طریق شبکه فاضلاب ساماندهی کند.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه پسماندها و دفن زباله زمین داریم اما نیازمند ساماندهی است افزود: تکمیل چرخه پسماندها، ساماندهی سگهای ولگرد و لجن کشها از اموری است که باید در راستای تامین سلامت جامعه به آن توجه ویژه کرد.

 

 

 

 

 

فرماندار ویژه میانه موضوع کشتارگاهها را در حوزه بهداشت از اساسی ترین ها عنوان نموده گفت: با تلاش کارگروه سلامت شهرستان، شهردار و پیمانکار طرخ خوشبختانه کشتارگاه شهرستان از برترین ها در سطح استان به شمار می رود.

 

 

 

 

شکری از سرپرست شهرداری خواست تا مسئولیت رفع مشکل پسماندها را با تخصیص اعتباری در بودجه ۹۷ بر عهده گرفته و محل قبلی دفن زباله ها را از رده خارج کرده و به ساماندهی محل جدید بپردازند.

 

 

 

 

وی همچنین از شهرداری خواست تا از مشارکت بخش خصوصی در زنده گیری و نگهداری سگهای ولگرد بهره بگیرند زیرا در شهرستان گروههای مردمی بسیاری داریم که مشتاقانه در پی انجام این مسئولیت هستند.

 

 

 

 

 

فرماندار میانه همچنین خواستار هدایت آبهای سطحی از طریق شبکه های فاضلاب شده افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیز موظف است از ورود سموم آلاینده و آفات نبانی در اطراف شهرها از جمله شالیزارها جلوگیری کند.

 

 

 

 

شکری قسمت مهمی از بحث سلامت را درمان خوانده خواستار اقدام مجدانه در این خصوص برای پاسخگویی مطلوب به مردم شد.

 

 

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز پسماندهای پزشکی و جمع آوری سگهای ولگرد را از وظایف اصلی مسئولین و متولیان ذیربط در راستای تامین سلامت و تحقق مطالبات مردم بیان نمود.

 

 

 

 

 

محمدرضا مشایخی به حساسیت و اهمیت موضوع جمع آوری سگهای ولگرد اشاره کرده افزود: باید در خصوص محل و نگهداری سگهای ولگرد در اسرع وقت عمل کرده و در این راستا به مطالبات پاسخگو باشیم.

 

 

 

وی فاضلاب خام را از دیگر مشکلات خوانده افزود: باید با آموزش و فرهنگ سازی کشاورزان را برای استفاده نکردن از این فاضلابها در بحث آبیاری محصولات به علت آلودگی آن آگاه سازیم.

 

 

 

 

مشایخی در مساله لجن کشها نیز خواستار تعیین تکلیف از سوی کارگذاری شبکه دفع فاضلاب شده گفت: امیدواریم با اتخاذ راهکار مناسب شاهد رفع مشکل لجن کشها باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه با حضور در این جلسه عمده ترین چالش در حوزه درمان را بحث عدم نقدینگی و پرداختها خوانده افزود: سازمانهای بیمه گر سهم خود در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را بموقع پرداخت نمی کنند که این امر تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل و دیگر کادر درمانی را باعث می شود در صورتیکه اگر بموقع پرداخت شود در پرداخت حقوق کارکنان و عوامل مشکلی نخواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صمد طاهری افزود: با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداختی مردم به ارائه خدمات درمانی کم شده و اگر  تامین اعتبار لازم برای طرح صورت نگیرد نخواهیم توانست در ارائه خدمات درمانی موفق عمل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

وی عدم تخصیص اعتبارات دولتی را سبب ایجاد مشکلات خوانده گفت: مجموعه وزارت بهداشت و درمان با این مشکل درگیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

طاهری کمبود پزشکان متخصص را از دیگر مشکلات خوانده گفت: خوشبختانه توانسته ایم در سال جاری ۱۵ پزشک متخصص در رشته های زنان و زایمان، طب اورژانس، داخلی، قلب، بیهوشی، اورولوژی، عمومی، عفونی و بیهوشی به شهرستان جذب کنیم که هم اکنون مشغول ارائه خدمات درمانی به همشهریان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه از وجود۴ دستگاه سونوگرافی در دو بیمارستان موجود میانه خبر داده گفت: پایین بودن تعرفه بخش دولتی و کیفیت بالای دستگاهها و خدمات دهی موجب افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان و بیمارستانها شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طاهری محدودیت زمان و کمبود نیرو را سبب ارائه خدمات در مدت طولانی عنوان نموده گفت:  با برنامه ریزی های پیش بینی شده نیروی لازم تامین شده و خواهیم توانست به ارائه خدمات درمانی مطلوبتر در سریعترین زمان ممکن دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *