پایان بهمن؛ آخرین فرصت جذب تسهیلات “مشاغل خانگی” آذربایجان شرقی

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، یونس طاهری صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مرند با اشاره به ضرورت بهره‌گیری شهرستان‌ها از تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: سهم شهرستان مرند از تسهیلات مشاغل خانگی ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شهرستان‌ها تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کنند در غیر این صورت به شهرستان‌های متقاضی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با مصوبه هیئت وزیران مقرر شد، مهارت آموزی در محیط کار واقعی توسط فنی وحرفه ای و طرح کارورزی نیز توسط اداره کار پیگیری و اجرا شود.

طاهری خاطر نشان کرد: در این طرح، یک سوم قانون کار به کارورزان پرداخت می‌شود که کارفرما نیز تا دو سال معاف از مالیات است، همچنین اگر کارورزان جذب واحدهای صنعتی شوند می‌توانند از سهم بیمه استفاده کنند.

وی  با اشاره به اینکه سامانه کار، این هفته بازگشایی و توسط بانک مرکزی بارگذاری می‌شود،  اظهار کرد: افرادی که در سامانه کارا ثبت نام می کنند نمی توانند از دیگر تسهیلات اشتغال زایی استفاده کنند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب و کارهای پراشتغال های منطقه ای) خاطر نشان کرد: طرح تکاپو در ۱۰ رسته در استان، شهرستان‌ها و هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه اجرا می‌شود که این هسته‌ها در شهرستان مرند شامل رسته‌های گردشگری و زعفران است.

طاهری با اشاره به اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی ابراز کرد: سازمان برنامه و بودجه نظارت کننده، کارگروه ملی و اشتغال استان هماهنگ کننده و موسسات عامل، دستگاه بخشی و استانی و متقاضیان بخش‌های خصوصی و تعاونی نیز اجرا کنندگان برنامه تسهیلات اشتغال روستایی خواهند بود.

وی افزود: حدود یک و نیم میلیارد دلار معادل ۱۲۰ میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص یافته که سهم استان آذربایجان شرقی ۶٫۳ دهم درصد است و نرخ بیکاری و جمیعت روستایی شهرستان، مبنای توزیع سهم این تسهیلات در شهرستان‌های استان خواهد بود.

معاون اداره کار آذربایجان شرقی همچنین گفت: کشاورزی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف و فعالیت‌های دانش بنیان از تسهیلات سرمایه گذاری بهره مند خواهند شد.

طاهری ابراز کرد: واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت نیز از سرمایه در گردش بهره مند می‌شوند که در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود بانکی ۱۰ درصد، در روستاها ۶ درصد و روستاهای مناطق مرزی ۴ درصد خواهد بود.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: ۴۵ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۰ درصد به هر کدام از بخش‌های صنایع و معادن کوچک، گردشگری، صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف و ۱۵ درصد نیز در فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات اختصاص پیدا می‌کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *