تعدادی از روستاهای بزرگ آذربایجان شرقی از اینترنت ۳G و ۴G بهره‌مند می‌شوند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، یوسف شکوری با اشاره به اینکه در هیچ‌ یک از شهرهای آذربایجان شرقی نقاط کور نداریم اظهار کرد: پوشش شهرهای آذربایجان شرقی ۱۰۰ درصدی است و اغلب روستاها تحت پوشش شبکه تلفن همراه مخابرات است.

وی از پوشش روستاهای پرجمعیت شهرستان‌های استان توسط اپراتورهای تلفن همراه خبر داد، افزود: روستاهایی که به هر نحوی تحت پوشش تلفن همراه نیستند تحت پوشش قرار دادن این روستاها در دستور کار وزارت ارتباطات است که معمولاً خود وزارتخانه برای تحت پوشش بودن روستاها فاقد شبکه اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مجموع ۲۷۰۰ روستای آذربایجان شرقی ۱۶۰۰ روستا تحت پوشش تلفن همراه است گفت: روستاهای تحت پوشش شهرستان‌های اهر و هوراند نسبت به‌ کل روستاهای آذربایجان شرقی بیشتر است و توسعه اینترنت همراه و تحت پوشش قرار دادن روستاها از تعهدات وزارت ارتباطات بوده و این مسائل را وزارتخانه مدیریت می‌کند.

شکوری اضافه کرد: هر ساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحت پوشش قرار دادن روستاهایی که از پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه برخوردار نیستند برنامه‌ریزی می‌کند و سهمیه هر استان را اعلام می‌کند که بر اساس همان برنامه نسبت به پوشش روستاها اقدام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته جشنواره مشترکان خوش‌حساب در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، گفت: برای این جشنواره ۴۰ جایزه ۲۰ میلیون تومانی پیش‌بینی‌شده که تا پایان سال ادامه دارد و هر کسی که از پرسرعت‌ترین اینترنت استفاده کند از امتیاز بالایی در جشنواره برخوردار می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی از نصب ۳۰ سایت ۴ جی در شهرستان اهر خبر داد، بیان کرد: علاوه بر این ۲۳ سایت ۳ جی، ۶۲ سایت ۲ جی در شهرستان اهر داریم و کل دکل‌ها و ایستگاه‌های تلفن همراه و همراه روستایی در شهرستان اهر ۱۴۲ مورد بوده که در سطح استان جزو شهرستان‌هایی است که بیشترین دکل‌ها و ایستگاه‌های تلفن همراه را دارد.

شکوری با اشاره به اینکه در شهرستان اهر ۱۴۴ هزار سیم‌کارت دائمی و اعتباری وجود دارد و این امر موجب شده تا ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان اهر به ۹۲ درصد برسد، گفت: در حال حاضر در شهرستان اهر ۶۴ هزار خط تلفن ثابت وجود دارد که از این تعداد ۵۱۴۰۰ خط تلفن ثابت فعال بوده و ضریب نفوذ ۳۳ درصد است این در حالی است که ضریب نفوذ تلفن ثابت شهرستان اهر بیشتر از برخی استان‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع ۳۰۳ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند، ۲۴۴ روستا تحت پوشش تلفن ثابت خانگی هستند و با ۲۸۳ روستای این شهرستان‌ها به هر نحوی ارتباط داریم و در واقع این شهرستان‌ها از نظر ارتباطی از سطح بالایی برخوردار هستند که علاوه بر آن ۱۰ هزار نفر نیز از اینترنت همراه استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی شهرهای آذربایجان شرقی مجهز به اینترنت ۳G و ۴G هستند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه سال ۹۷ تعدادی از روستاها بزرگ استان از اینترنت ۳G و ۴G برخوردار می‌شوند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *