۴۳۰میلیارد تومان سهم آذربایجانشرقی ازمحل اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستایی وعشایری

به گزارش میانا به نقل از هریس پویا، سید ابولفضل رضوی عصر دیروز در حاشیه بازدید ازکارخانه در حال احداث آرد سازی دکستروز پارس شهرستان هریس گفت: مبلغی که ازمحل اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستایی وعشایری با در نظر گرفتن سه فاکتوراصلی معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی ونرخ بیکاری استان به استان آذربایجان شرقی تعلق میگیرد حدود ۴۳۰ میلیارد تومان است.

سید ابولفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به بخشهایی از اعتبارات  بانک سینا ،پارسیان وپست بانک هم اشاره ای کرد وگفت: از محل اعتبارات بانک سینا ۴۰ میلیارد تومان وبانک پارسیان،ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)۱۰میلیارد تومان  می باشد که  مجموع اعتباراتی نزدیک ۵۰۰میلیارد تومان  در کشورمی شود که به کلیه شغل های پایدارروستایی که امکان درآمدزایی ودرآمدافزایی برای سرمایه گذاران عزیزدر روستاهاداشته باشند درهمه بخشهای کشاورزی ،صنعت ومعدن ،دانش بنیان ،گردشگری وصنایع دستی تعلق می گیرد.

وی  همچنین در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال زایی برای مناطق محروم در کشور، گفت: آذربایجان شرقی بعد از خراسان جنوبی رتبه اول را در جذب اعتبارات از منابع بانک سینا را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

رضوی  ادامه داد: تا آخر دی ماه جاری هر استانی که موفق به عقد قرار داد اشتغال پایدار و مطمئن در روستاها از  بانک سینا شود، سر ریز استان های دیگر به آن استان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مناطق روستایی و محروم گفت: این تسهیلات در روستاهای مرزی با کارمزد ۴ درصد، غیرمرزی ۶ درصد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر نیز ۱۰ درصد در قالب سرمایه در گردش پرداخت می شود.

رضوی افزود: مدت زمان برگشت تسهیلات سرمایه در گردش اشتغالزائی روستایی ۱۸ ماه است و مدت زمان برای پرداخت وام های روستایی سه سال اول دوره مشارکت و تنفس بوده و از سال چهارم برگشت اقساط انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: پایدار بودن شغل و اقتصادی بودن پروژه از موضوعات بسیار مهم در پرداخت تسهیلات و اولویت های پرداخت ما  به شرکت های مشارکتی است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *