کباب بناب یکی از برندهای برتر استان در رویداد تبریز ۲۰۱۸ /تخصیص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل زیرساختهای گردشگری در روستاهای استان

به گزارش میانا به نفل از انعکاس بناب، احمد حمزه زاده شامگاه شنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب با بیان اینکه شهر تبریز از بین چندین شهر از کشورهای دیگر و همچنین در رقابت درون کشوری با چند استان مانند اصفهان، شیراز، خراسان رضوی و یزد موفق به کسب میزبانی پایتخت کشورهای اسلامی شده است، گفت: این انتخاب از طرف سازمان Ioc  بر اساس برخی معیار ها انجام گرفت که در نهایت تبریز به عنوان پایتخت کشورهای جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه رویداد تبریز ۲۰۱۸ تنها مختص خود تبریز و کل استان نیست، اذعان کرد: این میزبانی متعلق به ایران و شهر تبریز است و این وظیفه همه مسئولان استانی و کشوری است که از این رویداد حمایت کنند تا در پایان علاوه بر رونق گردشگری برای استان، بتوانیم میزبان خوبی باشیم.

وی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی استثنائی برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت: تبریز نه تنها به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی بلکه میزبان توریست های زیادی از سرتاسر جهان است و سایر شهرستان های استان مکمل گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده اند و این فرصت خوبی است همه شهرستان های استان در کنار تبریز حوزه گردشگری خود را رونق ببخشند.

احمد حمزه زاده از اجرای ۱۶۰ رویداد گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ در کل استان خبر داد و گفت: این رویدادها در سراسر استان برنامه ریزی شده اند که یکی از رویدادهای مهم تبریز ۲۰۱۸ کباب بناب به عنوان یکی از برندهای برتر استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اساسی ترین مشکل رویداد تبریز ۲۰۱۸ را عدم دقیق زمان بندی و تقویم رویدادهای گردشگری در استان اعلام کرد و گفت: نبود تقویم دقیق از رویدادهای گردشگری در استان مشکلات زیادی در برنامه ریزی سازمان گردشگری و حتی تشکیل تورهای گردشگری به وجود آورده است و با توجه به اینکه وارد سال ۲۰۱۸ شده ایم باید این تقویم هر چه زودتر آماده و برنامه ریزی شود.

وی هدف اصلی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را معرفی جاذبه گردشگری استان به کل جهانیان عنوان کرد و گفت: عده ای توقع دارند تعداد زیادی توریست روزانه وارد کشور و استان شوند، که هدف اصلی این رویداد این نیست و اصلی ترین هدف آن آشنایی جهانیان با تبریز و استان است.

حمزه زاده توجه به حوزه گردشگری و صنایع دستی در کشور را بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه ایران از نظر منابع آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری جزو ۵ کشور برتر دنیا محسوب می شود اما در جذب توریسم بسیار ضعیف عمل کرده است که در حال حاضر از این نظر از برخی کشورهای عربی همسایه عقب تر هستیم.

وی در ادامه سه اصل آموزش، بازاریابی یا تبلیغات و ایجاد زیر ساخت های گردشگری را از الزامات رونق گردشگری هر کشور دانست و گفت: هر کشور زمانی می تواند رونق گردشگری خوبی داشته باشد که ابتدا این مقدمات را برای توریسم ها و گردشگران خود فراهم کند، در غیر این صورت رونق گردشگری حاصل نخواهد شد.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی استان با تأکید بر آنکه اعتبارات دولتی به تنهایی جواب گوی نیازهای گردشگری کشور نیست، گفت: در این حوزه لازم است از بخش خصوصی و سرمایه گذران استفاده کرد و مسئولان می بایست با بسته های تشویقی خود زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنند.

حمزه زاده اعتبار تخصیص یافته برای حوزه گردشگری در روستاهای استان را ۵۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات ابتدا ۳۲۰ میلیارد بود که  در آستانه تبریز ۲۰۱۸ با رایزنی ها و کمک مسئولان ۲۰۰ میلیارد دیگر به این مقدار اضافه شد و همه روستاهای استان بخصوص روستاهای گردشگری دوش، صور و توتاخانه بناب می توانند به راحتی از این تسهیلات استفاده کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *