میانه جایگاه دوم استان در بحث مشارکتهای مردمی را به خود اختصاص داده است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در همایش خیرین مدرسه ساز بخش کندوان در تهران افزود:  مردم خیر شهرستان در سال گذشته ۷۰میلیارد ریال از طریق کمیته امداد امام خمینی( ره ) به نیازمندان منطقه کمک کردند.

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه روحیه ایثار، نیکوکاری و انجام امور خیر در مردم شهرستان میانه موج می زند از کسب رتبه اول انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان و معرفی این انجمن بعنوان نمونه کشوری و  برتری مجمع خیرین مدرسه ساز میانه و بخش های میانه از جمله کندوان در سطح استان خبر داده گفت: همه این موفقیت ها در سایه بخشندگی و نوع دوستی مردم به دست آمده است‌.

 

 

 

 

 

 

شکری بر لزوم قدردانی از خیرین نیک اندیش و ایثارگر شهرستان تاکید کرده افزود: برگزاری این همایش نمونه ای از مصادیق قدردانی به شمار رفته و امیدواریم سبب تحولی عظیم در حوزه آموزش و پرورش منطقه کندوان باشد.

 

 

 

 

 

 

وی اضافه کرد: بخش کندوان در زمینه های عمرانی نیز سرآمد در مشارکت به شمار می رود بطوریکه در روستاهای بخش شاهد مشارکت مردم در تامین آب شرب تا سقف ۵ میلیارد ریال و مشارکت در زمینه های راه، بهداشت و آموزش و پرورش هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار میانه برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز را تامین نیازمندیهای آموزش و پرورش خوانده افزود: تفاوت کار خیر مدرسه سازی با دیگر امور خیر به سبب جایگاه ویژه آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه و قدم گذاشتن در مسیر تمدن سازی بوده و تاثیرگذاری آن فراتر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

شکری آباد کردن مدرسه ای فرسوده و یا احداث مدرسه جدید را مبارزه با جهل که بزرگترین دشمن انسان است عنوان نمود‌ه گفت: آگاهی، نور و چراغ هدایت در جامعه به شمار رفته و خیرینی که در این راه  قدم برمی دارند سبب استمرار تمدن سازی می شوند که این امر بر نسل های آتی نیز اثر گذار خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اداره برخی امور جامعه را به مردم سپرد زیرا این مردم در برهه های مختلف از جمله در جنگ، زلزله، مسئولیتهای اقتصادی و غیره نشان دادند که به بهترین وجه می توانند مملکت را اداره کنند افزود: باید قوانینی در مجلس وضع شود که امور مردم را تسهیل کند.

 

 

 

 

 

 

 

یعقوب شیویاری در  این همایش تاکید کرد: باید قوانین دست و پاگیری که سد راه امور مردم شده برداشته و یا تسهیل شود.

 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: متاسفانه در مقطعی قرار داریم که دولت به تنهایی از عهده انجام مسائل به دلیل هزینه های بالا و ضعف مدیریتها برنمی آید و مسائل و مشکلات دست به دست هم داده اند تا این ملت به شایسته آنچه که هست نرسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

شیویاری با اشاره به اینکه باید از مشارکت مردم در امور بهره برد با بیان انجام امور خیر توسط خیرین از جمله در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت، مساجد و غیره  گفت:  خیرین الگوی مناسبی برای جامعه به شمار می روند.

 

 

 

 

 

 

مدیر کل مشارکتهای مردمی، نهادها و سازمانهای نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث می شود افزود:  در مهر ماه امسال شاهد افتتاح ۵ هزار و ۲۰۰ کلاس درس  بودیم که ۵۰ درصد آن توسط خیرین احداث شده است.

 

 

 

 

 

 

 

علی شیرزاده  در حاشیه این همایش با اشاره به اینکه متوسط سرانه فضا برای هر دانش آموز ۸ متر مربع می باشد و در کشور ما ۵ متر مربع می باشد جبران این کمبود را در مشارکت مردم و دولت عنوان نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استانهایی است که خیرین بیشترین مشارکت در اجرای پروژه ها را داشته و به توسعه فضاهای آموزشی اهمیت می دهند افزود: خیرین در سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ میلیارد ریال تعهد کردند که بیش از ۵۰ درصد محقق شده است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *