پست‌بانک گسترده‌ترین شبکه بانکی شهرستان میانه/ راه‌اندازی ۱۱ خودپرداز در مناطق روستایی طی سال جاری

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، ولی‌ لطفی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت  سالروز تأسیس پست‌بانک در کشور، بابیان اینکه خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و مناطق محروم جزو وظایف ذاتی پست‌بانک است، افزود: پست‌بانک به‌عنوان یک بانک دولتی با مصوبه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی ICT  به روستاییان و اقشار کم درآمد و محروم جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

رئیس پست‌بانک شعبه میانه بابیان اینکه در حال حاضر ۲۳ باجه پست‌بانک در سطح شهرستان میانه فعال است، اظهار داشت: از مجموع این باجه‌ها ۲۰ شعبه  مختص مناطق روستایی بوده که این موضوع گسترده‌ترین شبکه بانکی شهرستان را شامل می‌شود.

 

 

 

 

 

 

لطفی بابیان اینکه فعالیت پست‌بانک‌ها به‌ویژه در مناطق محروم و دورافتاده روستایی موجب رضایت و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بانکی شده است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات خرد بانکی و در نقاط کور و محروم که سایر بانک ها در آن حضور ندارند،  ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای فعالیت پست‌بانک در سطح کشور است.

 

 

 

 

 

وی بابیان اینکه اهداف و فعالیت دفاتر پیشخوان دولت و پست‌بانک متفاوت و مجزا است، افزود: در حال حاضر ۸ دفتر پیشخوان دولت در سطح شهرستان میانه فعال هستند که خدمات اداری ، نهاد ها و سازمان های مختلف را انجام می دهند.

 

 

 

 

 

 

لطفی بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای عدم بکار بردن نام پست‌بانک به‌جای دفاتر پیشخوان دولت تأکید کرد و افزود: دفاتر پیشخوان به‌صورت خصوصی خدمات دولتی را به مردم ارائه می‌کنند ولی ساختار پست‌بانک همانند سایر بانک‌های دولتی است.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس پست‌بانک میانه از نصب و راه‌اندازی ۱۱ عدد خودپرداز عضو شبکه شتاب در سطح شهرستان میانه طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع این ۱۱ خودپرداز ۹ خودپرداز در روستاها و تعداد ۲ خودپرداز در مناطق شهری نصب و به‌کارگیری شده است.

 

 

 

 

 

 

 

لطفی تصریح کرد: روستاهای اسلام‌آباد- حلمسی_ گوندوغدی-اونلیق-طارم و شیخدرآباد، جز مناطق روستایی شهرستان میانه هستند که از نعمت وجود خودپردازهای عضو شبکه شتاب پست‌بانک و خدمات بانکداری الکترونیک برای تمام کارت های عضور شبکه شتاب در سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس پست‌بانک میانه خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی هر یک از این خودپردازها ۱۰۰ میلیون تومان برای پست‌بانک هزینه داشته، و بصورت رایگان با گارانتی یکساله در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

ولی‌ لطفی به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی با سود ۱۰ درصد به‌صورت بازپرداخت ۵ ساله و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این تسهیلات با معرفی جهاد کشاورزی و تائید استانداری از طریق کارگروه اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های مختلف کشاورزی و صنتعی، صنایع دستی و دامداری به‌صورت تسهیلات بانکی از سوی پست‌بانک زیر نظر مدیریت جهاد کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

وی بابیان اینکه امسال برای ۳۰ پرونده درمجموع ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارائه‌شده است، اظهار داشت: این وام‌ها به‌صورت دومرحله‌ای به متقاضیان اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در روستاها از سوی پست‌بانک شهرستان میانه پرداخت‌شده است.

 

 

 

 

 

 

 

وی پرداخت یارانه‌های نقدی، پرداخت قبوض، ارائه وام ازدواج و سایر خدمات بانکی از باجه‌های پست‌بانک را ازجمله خدمات مهم این مجموعه بانکی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر قریب به ۱۷ هزار نفر یارانه بگیر در شهرستان میانه موجود است که ۷۰ درصد پرداخت یارانه‌های  توسط شعب و خودپرداز های پست‌بانک انجام می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

وی از رتبه پست‌بانک شعبه میانه از ۵ به ۲ طی سال‌های ۸۹ تا ۹۶ خبر داد و از همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی ازجمله فرمانداری و بخشداری و دهیاری‌ها در راستای پیشبرد اهداف پست‌بانک در سطح شهرستان میانه تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *