اعتماد سازی شاخصه اصلی برای جذب مشارکت مردم می باشد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در نشستی با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی، رییس کمیته امداد میانه و مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میانه در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به اهمیت کار  کمیته امداد و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و برخی نهادهای دیگر از جمله بهزیستی در ایجاد اشتغال، توانمند سازی و کارآفرینی  برای برطرف نمودن مشکلات مددجویان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش کمیته امداد شهرستان هر روز شاهد افزایش جلب اعتماد و مشارکت بالای مردم در رفع نیازهای قشر محروم شهرستان هستیم ، نمونه بارز اعتماد مردم به کمیته امداد را در رشد بالای میزان کمکهای مردمی و خیرین در جشنهای مختلف و ایام مختلف سال عنوان نمود که در سطح استان نمونه می باشد.

فرماندار میانه در ادامه،  شفافیت، تعهد و پاسخگویی درست و مدیریت صحیح را از زمینه های مهم برای جلب مشارکت های مردمی خوانده افزود: در حوزه خودکفایی و اشتغالزایی باید تمامی تسهیلات و امکانات ارائه شده صرف ایجاد اشتغال شود که این امر در سایه نظارت و کنترل کمیته امداد حاصل خواهد شد.

شکری با بیان اینکه سیاستهای کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان به خوبی تدوین شده است تاکید کرد:  توجه به کرامت انسانی قدم بزرگ و مثبتی است که باید به آن اهمیت و ارزش قائل شد.

وی شناساندن طرح های موفق خودکفایی و اشتغالزایی در سطح استان برای الگو دهی را مثبت ارزیابی کرده از رییس کمیته امداد شهرستان خواست تا برنامه  بازدید از طرح های موفق خوداشتغالی از سوی مددجویان را در دستور کار خود قرار داده و به معرفی و شناساندن این طرح ها در جهت الگو دهی همت گمارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به وجود ۱۱۵ هزار نفر تحت پوشش در سطح استان گفت: از این تعداد ۳۰ هزار نفر در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال قرار دارند که از سلامت جسمی و روانی لازم برای اشتغال برخوردار بوده و جامعه هدف کمیته در راستای خودکفایی محسوب می شوند.

فاتح با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) به ارائه بیش از ۲۵ نوع خدمت همت گماشته مهمترین وظیفه این نهاد را توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان عنوان نموده گفت: استفاده از بازار الکترونیکی( فروشگاههای مجازی) رویکرد جدید کمیته امداد در دستیابی به هدف اشتغالزایی است که در سال جاری برای ۲۰۰ مددجو در سطح استان این کار انجام خواهد شد و برای سال بعد با کارشناس بازاریابی، مباحث فنی برطرف شده و سعی خواهیم کرد تا فروش محصولات تولیدی مددجویان و  مباحث خرید و فروش از این بستر انجام شود.

وی اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با نرخ سود ۴ درصد برای طرح های خودکفایی از سوی مددجویان، اعطای وام ۲۰۰ میلیون ریالی بند دال تبصره ۱۶ به مددجویان و هم سفره های آنان، حمایت از کسانی که در واحدها یا مجموعه های تولیدی و صنعتی به کار گماشته می شوند از جمله پرداخت تسهیلات  ۱ میلیارد ریالی ۴ درصدی به کارفرمایانی که به کارگماری ۱ تا ۵ نفر از مددجویان کمیته اقدام نموده اند، همچنین واریز بیمه مددجویانی که به کار گرفته شده اند به مدت ۲ سال، معرفی مددجویان به کاریابی ها در صورت  عدم  توان مدیریت طرح های خوداشتغالی را از اقدامات مهم کمیته امداد در راستای ارائه خدمات دهی بیشتر و بهتر به مددجویان عنوان نمود.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان میانه از توافق معاون توسعه انرژی های نو  و آمادگی برای ارائه تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی در جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی در پشت بام منزل مددجویان با ۲۵ سال گارانتی خبر داد.

بابک کبیری همچنین اضافه کرد: برق ایجاد شده به شبکه برق شهرستان وارد شده و بعد از ۵ سال بازپرداخت تسهیلات برای مددجویان ماهانه ۶ میلیون ریال درآمدزایی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *