تاسیس بنیاد ایثار و فداکاری در میانه وعده ای بی سرانجام/ سایه سنگین تعلل مسئولین قبل از در گذشت دهقان فداکار!

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، بیش از شش ماه از موضوع تاسیس بنیاد ایثار و فداکاری در شهرستان میانه می گذرد، مسئله ای که پیشتر از زبان حمید شکری فرماندار میانه مطرح و در خروجی رسانه ها قرار گرفت.

 

 

 

 

فرماندار ویژه میانه فروردین ماه سال جاری با بیان این مطلب از استقرار دبیر خانه دائمی و تشکیل ستاد اجرایی این اقدام بزرگ فرهنگی در شهر میانه خبر داد و افزود: طی جلسه ای با دبیر ستاد عالی ضمن حمایت کامل از این طرح، تشکیل ستاد اجرایی و استقرار دبیر خانه دائمی نشان و جایزه مردمی فداکاری در شهر میانه مورد تائید قرار گرفت، زیرا این طرح برای پاسداشت دهقان فداکار طراحی شده و آثار مطلوبی در فرهنگ شهر و کل کشور خواهد داشت.

 

 

 

 

حمید شکری همچنین در ادامه این وعده از افتتاح رسمی دبیرخانه دائمی و جایزه فداکاری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش برای ترویج فرهنگ گذشت و فداکاری، تکلیفی شرعی و وظیفه ای انسانی است و ما در این اقدام پسندیده انسانی و الهی مشارکتی جدی خواهیم داشت.

 

 

 

 

فرماندار میانه با اشاره به برگزاری مراسم نکو داشت ازبر علی خواجوی طی آینده ای نزدیک افزود: از نشان و جایزه مردمی فداکاری در مراسم بزرگداشت دهقان فداکار با حضور مسئولان  عالی کشور به طور رسمی رونمایی شده و اولین نشان و جایزه درهمان مراسم به دهقان فداکار تقدیم خواهد شد.

 

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: نشان و جایزه مردمی فداکاری هر ساله با اخذ رای و نظر مردم از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

به نظر می رسد علی رغم اینکه این تصمیمم در نوع خود قابل تحسین و ستایش بوده، اما بدون شک بدون برنامه ریزی دقیق باعث گردید تا روند اجرایی آن به زمان حیات شخصیت بزرگ داستان های کودکی، یعنی دهقان فداکار ختم نشود و دست آخر این قهرمان ملی داستان‌های کودکی آذر ماه سال جاری به علت عارضه شدید ریوی ابتدا در بیمارستان خاتم‌الانبیاء میانه بستری و درنهایت شامگاه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

 

 

 

 

 پیکر این شخصیت بزرگ و نماد ایثار و ازخودگذشتگی مردم ایران‌زمین در حالی با حضور پرشور همشهریان و مردم برخی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در جوار بارگاه ملکوتی امام‌زاده اسماعیل (ع) این شهر آرام گرفت که نه خبری از نشان و جایزه مردمی فداکاری بود و نه بنیاد ایثار و فداکاری.

 

 

 

 

 

ایرج گلشنی دبیر ستاد عالی نشان و جایزه مردمی  فداکار» نیز با بیان اینکه ستاد عالی در کمسیون فرهنگی کلان شهرها و ستاد اجرایی به دستور فرماندار میانه مستقر و شعاع فعالیت و اجرای برنامه ها را در سراسر کشور شاهد خواهیم بود.

 

 

 

 

 

وی همچنین در صحبت های خود، بر فعالیت مستمر و دائمی دبیرخانه در طول سال برای شناسایی و معرفی و نکوداشت فداکاران کشور به میزبانی شهر میانه تاکید کرد و افزود: این طرح با حمایت همه جانبه وزارت امور خارجه بعد بین المللی خواهد گرفت و مردم ایران چهره مهربان و انسانی خود را به همه جهانیان بیش از پیش نشان خواهند داد.

 

 

 

 

 

 

به نظر می رسد فرماندار میانه و بویژه دبیر ستاد عالی نشان و جایزه مردمی می بایست در این خصوص عدم اجرایی شدن این طرح در زمان حیان دهقان فداکار پاسخگو بوده و علت این تعلل و عدم اجرایی شدن این طرح را برای عموم همهشریان میانه ای شفاف سازی نماید.

 

 

 

 

 

 

 اَزبرعلی حاجوی معروف به ریزعلی خواجوی و  دهقان فداکار، پنجم اسفند ۱۳۰۹ در شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی، فردی است که داستانش سال‌هاست با عنوان ” دهقان فداکار” در کتاب فارسی مدارس ایران چاپ و خوانده می ‌شود.

 

 

 

 

 

وی در آذرماه ۱۳۴۱ شمسی در ۳۲ سالگی شب‌هنگام درحالی‌که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد، در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد، این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و درنهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.

 

 

 

 

به گفته خودش ، پس از توقف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شدند و او را کتک زدند، تا اینکه او آن‌ها را متوجه خطری که در انتظار آن‌ها بود، ساخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

پس‌ازآنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *