جایگزینی محلول‌پاشی به جای نمک‌پاشی/ خرید ۱۴ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه

به گزارش میانا به نقل از فارس، یوسف قوام‌لاله اظهار داشت: طبق اعلام اداره هواشناسی  قبل از بارش برف اقدام به محلول‌پاشی در سطح شهر کردیم و همانطور که مشاهده شد بعد از بارش برف نسبتاً شدید، امروز هیچ مشکل ترددی، تصادفی و یا ترافیک وجود نداشت.

وی افزود: قبلاً نمک و ماسه مخلوط بودند و این دلیلی بر نازیبایی شهر می‌شد و لباس‌های همشهریان را نیز آلوده می‌کرد که امسال روش تغییر یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه ضرر نمک بسیار بیشتر از محلول است، ادامه داد: البته خود محلول‌پاشی نیز در زمان بارش برف ضرر دارد ولی نسبت به نمک جامد ضرر کمتری دارد و در بارش امروز نیز ۵۰ درصد این ضرر را کاهش دادیم.

قوام خاطرنشان کرد: تا به امروز تائیدیه دستگاه محلول، یک نمونه بود که برای روزهای آتی تصمیم بر آن شده که در چهار منطقه دستگاه‌ها آماده شود و از این به بعد در هر بارشی از محلول‌پاشی استفاده می‌شود.

خرید ۱۴ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه 

وی افزود: طبق سیاست پیش گرفته می‌خواهیم خدمات شهری بر پایه مکانیزاسیون انجام گیرد که در این راستا علاوه بر محلول‌پاشی، ۱۴ دستگاه نمک‌پاشی مکانیزه خریداری شده تا در اتوبان‌های بزرگ که محلول‌پاشی جواب نمی‌دهد،جایگزین نمک‌پاشی دستی شود.

ارائه خدمات ۲۵ برف‌روب در سطح شهر 

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز با اشاره به ۲۵ دستگاه برف‌روب ابراز کرد: در زمان بارش برف تمام برف‌روب‌ها به کار گرفته می‌شود تا مسیرها برای تردد آماده شوند.

وی با درخواست از مردم مبنی بر اینکه به هیچ‌وجه در زمان بارش برف عجله نکنند تا بتوان مسیرها را آماده ساخت،گفت: در این چند روز بعد از بارش هیچ موردی اختلالی در تردد، ترافیک، تصادف و یا سایر مشکلات شهری وجود نداشت.

قوام یادآور شد: شهروندان در این روزهای سرد به فکر حیوانات نیز باشند و غذاهای مانده را دور نریخته و به این حیوانات بدهند.

وی اذعان داشت: ۱۸ روز از  آغاز طرح «گوزل تبریزیم» گذشته که این طرح با ۲۲ آیتم مشخص شده در حال اجرایی شدن است.

روزانه ۲۱ میلیون متر مربع نظافت شهری انجام می‌گیرد 

معاون خدمات شهری شهرداری تبریزگفت: عملیاتنظافت شهری یک امر روزانه است به طوریکه روزانه ۲۱ میلیون متر مربع نظافت در شهرانجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به فرارسیدن رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ باید شهر را همانند خانه خود بدانیم که همه ساله نزدیک عید خانه تکانی انجام می‌دهیم.

قوام ادامه داد: طرح «گوزل تبریزیم» نیز همانند خانه تکانی برای میزبانی از مهمانان هست و در این راستا همه باید کمک کنند و در رویداد تبریز ۲۰۱۸ اگر شهر زیبا نباشد، نمی‌گویند که شهرداری نرسیده بلکه همه را مقصر خواهند دید.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *