کار انقلابی با وجود سیستم بروکراتیک امروزی امکان‌پذیر نیست/انتقاد از سکوت نخبگان در بحث آتش به اختیار

به گزارش میانا به نقل از فارس، سردار غلام عسگر کریمیان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش” طلایه‌داران سازندگی” اظهار داشت: کار نخبگان در جامعه گفتمان‌سازی است و رهبر معظم انقلاب این موضوع را به شکل‌های متعدد بیان کرده‌اند،چون گفتمان‌سازی از طریق نخبگان صورت نگرفته یا به موقع عمل نشده است تعبیر، تبیین و تفسیر سخنان مقام معظم رهبری را دشمنان آن چنان که باب میل خودشان است تحلیل کرده‌اند.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز چون نخبگان جامعه تفسیر خوبی ارائه ندادند، دشمنان از اقتصاد مقاومتی به اقتصاد ریاضتی تعبیر کردند در حالی که معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی ماورای تمام تعبیر و تحلیل‌های دشمنان است.

کریمیان ضمن انتقاد از سکوت نخبگان در بحث آتش به اختیار نیز اظهار داشت: متاسفانه در موضوع آتش به اختیار نیز نخبگان جامعه ساکت نشسته‌اند، ساکت نشستن یعنی خوابیدن در میدان نبرد، مگر میدان نبرد جای خوابیدن است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب” اگر در میدان نبرد بخوابید با لگد دشمن بیدار می‌شوید”

وی با اشاره به این که دشمنان با تمام امکانات و قوا در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیده‌اند،گفت: در هر سه جبهه نبرد ترکیبی، عرصه رویارویی با دشمن روشن است و شاید فرماندهان و مجریان امر و دست‌اندرکاران که باید میدان نبرد را مدیریت کنند، در غفلت نشسته‌اند و باید از آنان پرسید آیا تکلیف آنها نشستن است.

فرمانده سپاه عاشورا،حضور موثر و یکپارچه مردم در هشت سال دفاع مقدس را نمونه بارز آتش به اختیار اعلام کرد و اظهار داشت: به اذعان فرماندهان ارشد نظامی سپاه ،ارتش و نیروهای مسلح اگر حضور یکپارچه و حماسی مردم در صحنه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس نبود، ما شکست می‌خوردیم.

کریمیان با اشاره به صدور انقلاب به سراسر دنیا تصریح کرد: ما ادعای جهان شمولی انقلاب اسلامی را داریم، بر این اساس ما نباد خود را به مرزهای داخل کشور محدود کنیم چرا که امام راحل و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  به عنوان مرجع تقلید، رهبر سیاسی و بالاترین فرد معنوی فرمود”وطن ما اسلام است” در نتیجه اسلام مهم‌تر از ایرانی بودن است.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد هویت ایرانی و اسلامی افزود: هویت ایرانی و اسلامی تنها کلماتی است که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید می‌کنند و دشمن درصدد ضربه زدن به هویت ایرانی و اسلامی ملت ایران است.

کریمیان یکی از وظایف نخبگان را دشمن شناسی اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی با بصیرت عمارگونه ضرورت دارد و در کنار آن نخبگان جامعه باید گفتمان‌سازی را به عنوان یک ضرورت برای خود تعریف کنند.

وی، وجود اختلاف نظر و سلیقه را در کشور امری طبیعی دانست و افزود: به گفته مقام معظم رهبری” ما در کشور یک دو قطبی داریم و آن هم دو قطبی انقلابی و ضدانقلابی‌گری است”، باید مواظب باشیم این اختلاف سلیقه‌ها به ضدانقلابی‌گری تبدیل نشود.

کریمیان، داشتن استقلال اقتصادی را لازمه داشتن استقلال سیاسی عنوان کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری هر کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشد، نمی‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد و اگر استقلال سیاسی نداشته باشد، آرمان‌هایش در حد یک شعار باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: باید با روحیه و الگوی انقلابی در عرصه اقتصادی، جهادی و محرومیت‌زدایی وارد عمل شویم چرا که با سیستم بروکراتیک امروزی نمی‌توان کار انقلابی انجام داد. دولت هر چقدر درآمد دارد صرف حقوق کارمندان می‌شود.در این میان بسیج سازندگی و نگاه سازندگی بهترین شیوه رسیدن به اهداف است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای ورود به عرصه اقتصادی افزود: بنا به فرموده ایشان استفاده از راه‌های میانبر و به کارگیری ظرفیت و تفکر بسیج سازندگی بهترین مسیر برای دستیابی به اهداف است و قطعا هم‌افزایی، تعامل و همکاری با همدیگر موجب موفقیت در کارهاست.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *