صادرات محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به ‌چین و مالزی

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حسن وحدتیان‌فر با اشاره به اینکه اتحادیه زنبورداران استان که در سال ۱۳۷۳ تشکیل شد اظهار کرد: در همان آغاز راکد مانده و در نهایت سال ۱۳۸۳ احیا گردید و اینک دارای ۱۷ شرکت تعاونی زنبورداری شهرستانی و تعداد ۱۱۰۰۰ نفر شاغل در این عرصه است.

وی ضمن اشاره به فعالیت بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار کلونی زنبور عسل در استان افزود: هدف اتحادیه در وهله اول تثبیت اشتغال فعالین این عرصه و در صورت امکان توسعه این صنعت است.

وحدتیان‌فر گفت: علی رغم اینکه بر اساس ماده ۵ اساسنامه اتحادیه باید فعالیت در بحث بسته بندی، بازاریابی و فروش  عسل و فرآورده‌های آن در اولویت باشد و بنا داریم با جدیت این امر را پیش ببریم.

وی افزود: هم اینک حدود ۸ کارگاه و کارخانه بسته بندی عسل و کارگاه‌های موم آج کنی در استان فعالیت دارند و اخیراً محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زنبورداران استان همچنین از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم عسل استان توسط این اتحادیه در رویداد تبریز ۲۰۱۸  خبر داد.

وحدتیان فر با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنوف مختلف از جمله زنبورداران گفت: سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی پشتیبانی بسیار خوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی دارد و با حضور مهندس غفاری در مدیریت این سازمان شاهد افزایش تعامل اتحادیه و سازمان تعاون روستایی هستیم و امید داریم با عملیاتی شدن این آموزش‌ها در زنبورستان‌های استان شاهد افزایش کمیت و کیفیت این محصول باشیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *