آیا شهرستان میانه آمادگی مواجهه با یک زمین لرزه بزرگ را دارد!

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، با خودم به برج ها و ساختمان چند طبفه های فکر می کنم که طی سالیان متوالی بصورت فزاینده ای در جای جای شهر رشده کرده اند، تا دیروز در رسانه ها دربارش بحث می شد، معلوم است دیگر اگر هر یک از این آسمان خراش ها دچار حادثه شوند، کار امداد رسانی با امکانات موجود شهرستان تقریبا غیر ممکن است.

 

 

 

نبود نردبان هیدرولیک با توجه به ازدیاد آپارتمان سازی با طبقات زیاد در میانه، کمبود ایستگاه آتش نشانی، تجهیزات و نیروی انسانی مشهود است، این بخشی از سخنان مسئول آتش نشانی شهرستان میانه می باشد.

 

 

 

وی می گوید: وجود ۲ ایستگاه آتش نشانی و یک پایگاه فصلی در پارک جنگلی، همچنین ۳۷ پرسنل اداری و عملیاتی جوابگوی نیاز جمعیت ۱۰۰ هزار نعری شهر میانه نیست و با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان هم به تعداد ایستگاه‌ها و هم به تعداد نیروی انسانی این سازمان افزوده شود.

 

 

 

نمیدانم درگیر چه بودیم و هستیم از تغییر شهردار و رفع سوء تفاهمات، راستی یادمان نرفته چندی پیش رتبه اول مدیریت بحران استان شده ایم، رتبه یک بیکاری را هم که در کنارش بگذاری متوجه خواهید شد که خدای ناکرده با وقوع حادثه ای تلخ جوانان و مهاجرین همه به سمت دیدار خود سرازیر می شوند تا از وضعیت خانواده مطلع گردند.

 

 

 

می گویند تازگی ها دست بکار شده اند و پل ورودی شهر از سمت تبریز را تعریض می کنند، ای کاش تا زمان وقوع حادثه بعدی به اتمام برسد، چون همواره پیش از این خاطرات خوش سال از جمله روز طبیعت با ازدحام جمعیت روی آن تلخ می شد.

 

 

 

راستی فکرش را کرده اید که بیش از ۴۰ سد در سرار شهرستان داریم و اگر این سدها در پی وقوع زلزله ای بزرگ دچار حادثه شوند، چه آمادگی برای مقابله با این فاجعه بزرگ داریم؟ حساب بیش از ۳۰۰ روستا پراکنده در جای جای شهرستان هم جداست.

 

 

 

خدا نکند میانه دچار چنین بلایای طبیعی شود، اما اگر شد باید بدانیم با کسی شوخی ندارد و مسئولین باید از هم اکنون به فکر آموزش و مدیریت بحران باشند.

 

 

 

 

نگارنده: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *