لزوم رعایت ضوابط ترافیکی در ساخت و سازهای سطح شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه شورای ترافیک شهرستان میانه همچنین خواستار نصب و توسعه دوربینهای نظارتی در جهت کنترل ترافیک جاده ای سطح شهرستان با توجه به متوسط ترافیک ۱۳ هزار دستگاه خودرو درمسیرهای مواصلاتی شده گفت: در حوزه راهداری در سطح استان شاهد مشکلاتی هستیم که نیاز به بررسی و کار کارشناسی و فنی در جهت رفع مشکلات احساس می شود.

وی در ادامه نبود متولی بر عملکرد شرکتهای امداد خودرو را از دیگر مشکلات خوانده افزود: بی قانونی در ارتباط با حمل خودرو از سوی امداد خودروهای بدون مجوز نیز از مسائلی است که شهرداری باید در خصوص تعیین متولی مشخص، اقدام  لازم را بعمل آورده و  پلیس راه نیز از تردد امداد خودروهای بدون مجوز جلوگیری کند.

فرماندار ویژه میانه نیاز به آموزش، اطلاع رسانی همگانی از جمله در روستاها از طریق دهیاران در خصوص موتورسیکلت و تصادفات آن افزود: باید زمینه و بستر لازم برای استفاده از کلاه ایمنی در سطح شهرستان فراهم شده و از تردد موتورهای غیر مجاز با سرعت بالا جلوگیری شود.

وی بر توقیف و برخورد با موتورسواران متخلف تاکید کرده از افزایش ۳ برابری توقیف موتورسیکلت در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد.

شکری  در ادامه ایمن سازی و آرام سازی معابر اطراف مدارس، مساجد و فروشگاههای بزرگ در سطح شهر، ضرورت آموزش  و فرهنگ سازی ترافیک در سطح پارکهای پرتردد با استفاده از امکانات لازم از سوی شهرداری، نظارت برکیفیت ایمنی خودروها، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها، توسعه فرهنگ ترافیک ، صدور اطلاعیه، تراکت و نصب بنر در جهت جریمه و برخورد با خودروهای سنگین که در سطح شهر تردد و پارک نموده اند، ارائه طرح های موثر و عملیاتی شدن آنها در جهت کاهش تصادفات و بار ترافیکی، برگزاری جلسات به صورت منظم و ماهانه را از دیگر اموری خواند که باید در راستای کاهش ترافیک و تصادفات اعمال شود.

فرماندار ویژه میانه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد فوتی تصادفات دربیمارستانها رخ می دهد بر ضرورت حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان  در جلسات شورای ترافیک اشاره کرد.

شکری در پایان از رییس پلیس راه و راهنمایی و رانندگی خواست تا علی رغم وجود مشکلات، نبود امکانات و اعتبار لازم با تلاش و کوشش، همکاری و تعامل در راستای حل مشکلات ترافیکی شهرستان گام بردارند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *