امام جمعه تبریز: اگر همه در خط ولایت باشند دوگانگی به وجود نمی آید

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری روز چهارشنبه در همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران استان، افزود: باید توجه داشت در مقام تعامل و همکاری هیچ توجیهی وجود ندارد که برای حل مشکلات مردم تفرقه و جدایی و دوگانگی در رفتارها به وجود آید.

وی با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام بین مسوولان اجرایی و روحانیت و ائمه جمعه، اظهار کرد: هر میزان این تعاملات بیشتر باشد به نفع مجموعه نظام است چرا که همه مسوولان دربخش های مختلف به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس امروز بر مسند مسوولیت نشسته اند.

آیت الله مجتهدشبستری جمهوری اسلامی را متمایز و متفاوت از سایر نظام های سیاسی جهان عنوان کرد و گفت: در راس نظام ما ولی فقیه وجود دارد که محور وحدت و انسجام است و همه باید زیر پرچم ولایت برای رشد و ترقی کشور در حوزه های مختلف تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اگر وحدت و تعامل کافی بین ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان های استان برقرار شود، مناطق مختلف به رشد خوبی دست خواهند یافت و در صورت بروز تضاد بین هر کدام از این مجموعه ها مشکلات روی هم انباشته شده و رشد و توسعه محقق نخواهد شد.

آیت الله مجتهدشبستری یادآوری کرد: اگر همه زیر پرچم ولایت فقیه باشیم بروز و ظهور اصطکاک بین بخش های مختلف معنی ندارد.

وی خواستار مشورت بیشتر مدیران اجرایی استان با ائمه جمعه شد. 

امام جمعه تبریز از فرمانداران 21 گانه آذربایجان شرقی درخواست کرد در نمازهای جمعه به طور مرتب حضور یافته و وحدت خود با ائمه جمعه را حفظ کنند.

وی خدمات دولت در بخش سلامت جامعه را بسیار موثر و قابل ستایش خواند و اظهارکرد: خدماتی که دولت طی ماه های اخیر در بخش سلامت و تامین اجتماعی صورت داده غیر قابل کتمان است.

آیت الله مجتهدشبستری رفع مشکل بیکاری در کشور را یکی از دغدغه های مهم مردم عنوان کرد و گفت: دولت باید در این رابطه فکری اساسی کرده و نگرانی های خانوارها به دلیل بیکاری فرزندانشان را رفع کند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ غلط پشت میزنشینی در میان جوانان جویای کار از بین برود، افزود: ائمه جمعه باید در این رابطه با اقدامات فرهنگی و روشنگری های خود آحاد مردم را نسبت به موضوع اشتغال از راه های غیر دولتی آگاه ساخته و اعلام کنند که افراد تحصیل کرده نباید تنها به بخش های دولتی برای اشتغال خود توجه کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *