تقسیم استانی بودجه کشور از سال آینده به نفع شهرستان ها خواهد بود

فردین فرمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی میانا، با اشاره به تصمیم نمایندگان مجلس در خصصوص تخصیص بودجه کل کشور بصورت استانی، افزود: طبق برنامه جدید دولت، منابع استانی بودجه در نظام جدید در اختیار وزیر نخواهد بود و مستقیما به شورای برنامه‌ریزی استان تفویض می‌شود.

 

 

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، تخصیص بودجه بصورت استانی را به نفع شهرستان ها عنوان و اذعان داشت: در این صورت منابع مالی مبتنی بر نیازهای ضروری و واقعی استان و به تناسب آن شهرستان ها تقسیم و تخصیص خواهد  شد.

 

 

 

 

فرمند خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد کنترل سازمان برنامه و بودجه بر سر ردیف های بازه شده به جهت پیگیری های نمایندگان مجلس سخت شده بود که موجب تخصیص چندین باره منابع مالی به یک پروژه خاص می شد که سایر نقاط کشور از این مسئله متضرر می گردید.

 

 

 

 

وی همچنین تصریح کرد: طبق تصمیمات اخیر مجلس شورای اسلامی موضوع هدف مندی یارانه ها توزیع آن نیز بر عهده شهرستان و توسط فرمانداری ها و بخشداری ها صورت خواهد پذیرفت که در این صورت نیز یارانه افراد غیر نیازمند با رصد اطلاعاتی دقیق قطع خواهد شد.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با جدیت تمام پیگیر حل مشکلات و مطالبات مردم است، افزود: بدون شک با استانی شدن تخصیص بودجه بسیاری از الویت های عمرانی متوجه شهرستان میانه خواهد شد.

 

 

فرمند همچنین به مشکلات زیر ساختی حوزه راه شهرستان میانه نیز اشاره کرد و افزود: کارهای مطالعاتی پروژه دو بانده شدن محور میانه –تیکمه داش طبق مصوبه وزارت راه و شهرسازی و نظر سازمان برنامه و بودجه آغاز شده و مقرر شده است این پروژه در سال ۹۷ آغاز و در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل برسد.

 

 

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *