کمیته تخصصی سامان ازدواج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حبیب اله خدابنده معاون دانشجویی و فرهنگی واحد میانه در مورد هدف از برگزاری این جلسه اظهار کرد: شناسایی و بررسی مشکلات ازدواج جوانان و طلاق و ارائه راهکارها و پیشنهادات اجرایی در این راستا از اهداف این کمیته است و همه ما وظیفه داریم نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج نهایت سعی و تلاش خود را به کار ببندیم.

 

 

وی افزود: کشور ما کشور جوانی است و دغدغه و مشکل اصلی جوانان امروزی مشکل ازدواج، مسکن و اشتغال است که حل این مشکلات و معضلات از عهده یک اداره یا سازمان خارج است و مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی را می طلبد.

 

 

خدابنده با تأکید بر این نکته که تصمیماتی که در این کمیته تخصصی گرفته می شود باید تصمیماتی عملیاتی و قابل اجرا باشد گفت: نتایج تصمیمات و مصوبات بایستی بررسی و اجرا شده تا نقاط ضعف و قوت مشخص و موجب جلب مشارکت جوانان در امورات جامعه و کشف استعدادهای آنها شود.

 

 

 

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد میانه خاطر نشان کرد: امروزه مشکلات جوانان مشکلات پیچیده و تخصصی است و باید کمیته هایی تخصصی در زمینه امور اجتماعی، امور اقتصادی و امور فرهنگی و تربیتی آنان ترتیب داده شود و در این کمیته ها مسائل، مشکلات فرصت ها و نقاط ضعف و قوت به خوبی شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

خدابنده با اشاره به اهمیت ریشه یابی مشکلات ازدواج و طلاق جوانان، وظیفه خطیر کمیته تخصصی سامان ازدواج را با ارزش خواند و همکاری جدی همه اعضا را در این خصوص خواستار شد و قول همکاری و آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در این راستا را داد.

 

 

 

 اعضا و کارشناسان کمیته، برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ازدواج پایدار و سالم جوانان ارائه کرده و مصوباتی از جمله: برگزاری سمینارها و همایش ها با موضوع مهارت های زندگی برای تمامی مقاطع با حضور خانواده ها از سوی شبکه بهداشت و درمان، اداره بهزیستی و اداره ورزش و جوانان، معرفی مراکز مشاوره جهت آشنایی عموم مردم توسط اداره بهزیستی، تهیه و نصب بنرهای مختلف با موضوعات مهارت های زندگی در سطح شهرستان توسط شورای اسلامی شهر، شهرداری و ادارات مرتبط، تاسیس مرکز همسان گزینی در شهرستان میانه، تاسیس سامان ازدواج توسط اداره ورزش و جوانان و … به تصویب رسید.

 

 

 

کمیته تخصصی سامان ازدواج با حضور کارشناسانی از ادارات کمیته امداد و امام خمینی (ره)، ورزش و جوانان، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دادگستری، ثبت احوال، موسسه خیریه حضرت ابوالفصل (ع)، مرکز مشاوره تخصصی خانواده رایمند، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری ویژه شهرستان میانه، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در محل سالن اجلاس ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *