سازمان بهزیستی پرچمدار مسابقات بین المللی قرآن معلولان باشد

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، حجت الاسلام حمید محمدی در اولین نشست شورای عالی قرآن سازمان بهزیستی گفت: ما باید به اسم این سازمان پرچمداری ایران اسلامی در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن ویژه معلولان را در دست بگیریم و دستگاه ها و نهادهای دیگر وظیفه همکاری و کمک به سازمان بهزیستی را دارند.

وی از سازمان بهزیستی کشور خواست تا از نهادهای قرآنی مقدمات برپایی چنین مسابقاتی را مطالبه کند و افزود: برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن معلولان دنیای اسلام باید کمیته های فنی ویژه ای تشکیل شده و آیین نامه های خاص معلولان و نابینایان تدوین شود تا نه تنها در مسابقات قرآن سازمان بهزیستی بلکه در همه مسابقاتی که حتی یک معلول در آن شرکت دارد، این آیین نامه مورد استفاده قرار گیرد. 

محمدی با تاکید بر اینکه سال 1394 باید سال آغاز مسابقات بین المللی قرآن بهزیستی باشد، گفت: اکثر کشورهای اسلامی آمادگی برگزاری این مسابقات را دارند و طرح برگزاری این مسابقات در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و برای تایید نهایی به ستاد عالی مسابقات کشور ارسال می شود. 

وی اضافه کرد: برگزاری این مسابقات کار بسیار مهمی است و به همین دلیل بودجه ای که شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای سازمان بهزیستی اختصاص داده، برای برگزاری این مسابقات بوده است.

قائم مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت برنامه ریزی برای مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: دشمن بیشتر شبیخون فرهنگی را برای کودکان در نظر گرفته و با توجه به گزارش دقیقی که بعد از یک سال و نیم در این زمینه تهیه شده، به زودی سند جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید.

اولین نشست شورای عالی قرآن سازمان بهزیستی با حضور معاونان امور توانبخشی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین پیشگیری این سازمان و برخی از فعالان قرآنی کشور همچون مهدی قره شیخ لو رییس سازمان دارالقرآن الکریم، سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *