سوز سرما مهمان ناخوانده این روزهای مدارس روستایی سراب /قطعی گاز مدارس

به گزارش میانا به نقل از فارس، با ورود زودرس جبهه هوای سرد و کاهش دما به نظر می‌رسد ماه عسل شرکت گاز استان و آموزش و پرورش سراب در حال اتمام است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در گرمای تابستان شرکت گاز اقدام به قطع گاز تعدادی مدارس دولتی را کرد که از پرداخت قبوض گاز خود ناتوان بودند.

با آنکه در آن ایام امام جمعه سراب نسبت به این موضوع هشدار داد و خواستار چاره‌اندیشی موضوع شد، اما گویا هیچ‌کس این هشدار را جدی نگرفت تا اینکه ورود جبهه سرد و بازگشایی مدارس ماه عسل شرکت گاز و آموزش و پرورش را به پایان برد.

اینک در برخی از روستاها مدیران و معلمان مدارس از خیران استمداد می‌کنند و حتی از اولیای دانش‌آموزان کمک خواسته می‌شود و کار حتی به جایی کشیده که در روستای اسب‌فروشان سراب هئیت‌های عزاداری شروع به جمع کردن کمک کردند و بدهی مدرسه پرداخت شد یا دربهرمان روستاییان بدهی مدرسه ابتدایی را پرداخت کردند و درپی پرداخت بدهی مدرسه راهنمایی نیز هستند.

همهمه‌ها و نگرانی‌ها آغاز شده و بیم آن می‌رود که دانش آموزان به خصوص در مناطق روستایی دچار مشکل شوند.

آموزش و پرورش از سرانه پرداخت نشده و کم دانش آموزان مدارس دولتی می‌نالد و شرکت گاز نیز طلبکارانه بدهی خود را مطالبه می‌کند.

پرداخت از جیب مردم و اولیا نیز نمی‌تواند دائمی باشد و هر چه زودتر باید مسؤولان ارشد در این زمینه راهکار مناسبی پیدا کنند.

انتشار خبرهای مختلف در مورد قطعی گاز مدارس و سکوت معنادار آموزش و پرورش در این زمینه، مؤید وجود مشکلی اساسی در این مورد است.

#پیشنهاد

پیشنهاد می‌شود تا این موضوع وارد فاز حاد نشده در دستور کار نهادهای فرابخشی قرارگیرد و راه حلی معقول در این زمینه اندیشیده شود.

شورای آموزش وپرورش باید علاجی به این موضوع پیدا کند از اعتبارات دولتی گرفته تا کمک‌های مردمی و یا منابعی که خودشان برای درآمد دارند مثل استخرها و غذاخوری‌ها و هتل‌ها و دستگاه‌های چاپ  و سایر امور درآمدی و یا عوارضی که گرفته می‌شود و به آموزش و پرورش پرداخت می‌شود، باید مدیریت کنند و نگذارند مشکلات را خود دانش‌آموزان حس کنند.

سوز سرما در نبود شعله گرم نعمت الهی می‌تواند مشکل را حادتر کند تا زمانی که این مسئله حادتر نشده مسؤولان وارد عمل شوند که فردا خیلی دیر خواهد شد.

نگارنده جوادعباس زاده

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *