اساسی ترین ویژگی شاخص امام حسین(ع) و یارانش، وفای به عهد است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت الاسلام حسن مقدّم با اشاره به روایتی از معصومین(ع)، وفای به عهد را در زمره ۵ خصوصیت بارز نزدیکتین اشخاص به پیامبر(ص) در قیامت برشمرد و صداقت در گفتار، امانت داری، خوش خلقی، و مراعات همسایه را دیگر خصوصیات این افراد عنوان کرد.

 

 

   مسئول عقیدتی سیاسی تیپ پمکا میانه با بیان اینکه بنای حیات بشر بر وفای به عهد استوار است و علت اصلی جنگها و خونریزی ها در طول تاریخ، نقض پیمانهاست، ویژگی اساسی و بارزترین شاخص اخلاقی امام حسین(ع) را وفای به عهد دانست و افزود: یاران آنحضرت نیز به تاسی از ایشان در وفای به عهد، استوار ترین بودند.

 

 

 

   وی خطرناکترین انسانها را کسانی قلمداد کرد که در پی محو کردن آثار و ارزشهای قیام عاشورا هستند و افزود: اینگونه افراد محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و در هر زمان، طاغوت گرایان و استکبارطلبان، همواره خواهان نابود سازی نهضت عاشورا بوده و هستند.

 

 

 

   حجت الاسلام مقدّم با توصیه به جلب محبت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد: بی شک تنها پوشش سیاه و سینه زنی برای آنحضرت موجب جلب رضای او نخواهد بود بلکه آنچه مهم است، آراستگی به سبک زندگی ایشان است.

 

 

 

  آیین گرامیداشت ماه محرم و سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش- با حضور کارکنان سپاه و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور و فنی و مهندسی در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

 

 

 

   شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی و نوحه خوانی در عزای سومین امام شیعیان گریستند.

 

 

 

 

خبرنگار: علی محمّد عزّتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *