مدیرعامل: متوسط عمر اتوبوس های شرکت واحد تبریز 4.5 سال است

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، شمس الله فیروزیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون 750 دستگاه اتوبوس با میانگین عمر 4.5 سال در مسیرهای مختلف شهر تردد می کنند که در صورت اختصاص اعتبارات لازم از محل هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت، شاهد ادامه نوسازی ناوگان و افزایش بیش از پیش خدمات این شرکت و نیز کاهش میزان آلاینده ها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه، قرار است 150 اتوبوس فرسوده شرکت در سالجاری از رده خارج شود که تاکنون 25 دستگاه اتوبوس جدید را وارد چرخه کرده ایم و با ورود 125 دستگاه اتوبوس نوسازی شده 150 اتوبوس فرسوده را از رده خارج خواهیم کرد.

فیروزیان همچنین کاهش چشمگیر میزان گوگرد موجود در سوخت مورد نیاز اتوبوس های این شرکت را یکی از اصلی ترین اقدامات انجام شده برای کاهش میزان آلایندگی ناوگان شرکت برشمرد و گفت: بهبود کیفیت سوخت و نوسازی ناوگان گام موثری در رسیدن به شهر پاک است.

وی افزود: در نظر داریم با برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت و بهره گیری از علم روز دنیا، نحوه رانندگی رانندگان این سازمان را ارتقاء بخشیده و گامی اساسی در کاهش میزان آلاینده ها برداریم.

براساس اطلاعات مدیریت طرح و برنامه این شرکت، مجموع اتـوبوس های ملکی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه 920 دستگاه است که از این تعداد 707 دسـتگاه در اختیار حوزه اجرایی و 213 دستگاه در اختیار حوزه فنی جهت پشتیبانی و جایگزینی به هنگام نیاز است.

تعداد اتوبوس های بخش خصوصی نیز 430 دستگاه است.

کلانشهر تبریز با احتساب جمعیت ساکن در حومه به یک میلیون و 800هزار نفر می رسد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *