مدیر بیمارستان شهید مدنی تبریز: طرح تحول سلامت حمایت از حقوق بیماران

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، دکتر محمدعلی فیروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف این طرح که از 15 اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شده ارتقای کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه خدمات ارایه شده در بیمارستان های دولتی است.

وی گفت: با اجرایی شدن این طرح بر اساس برنامه ارتقای کیفیت ویزیت پزشکان مقرر شده که هر پزشک در یک ساعت حق ویزیت بیش از هشت بیمار را نداشته باشد که این امر موجب شده پزشکان زمان کافی و لازم را برای معاینه بیماران اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز نیز اقدامات اجرایی و عملیاتی را برای اجرایی کردن طرح تحول در خصوص برنامه مقیمی پزشکان، ارتقای کیفیت هتلینگ، کاهش فرانشیز و ارتقای کیفیت ویزیت انجام داده است.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز با اشاره به کاهش فرانشیز بیماران، گفت: بر اساس نظرسنجی های بعمل آماده تمام بیماران بستری شده در این مرکز نسبت به این موضوع ابراز رضایت کرده اند.

وی با بیان اینکه در اجرای کاهش حق پرداختی بیماران، بیمارستان شهید مدنی تبریز در حدود 10 میلیارد ریال هزینه کرده است، افزود: این امر موجب شده بیماران قلبی و عروقی که توان پرداختی هزینه اعمال جراحی را نداشتند با کمترین دغدغه مالی در بیمارستان بستری و مورد عمل جراحی قرار گیرند.

دکتر فیروزی با بیان اینکه برای ارتقا کیفیت هتلینگ این مرکز تاکنون 600 میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به بهسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی، بهسازی سرویسهای بهداشتی، بهسازی کامل محل امحای زباله و ساخت محلی برای شستشوی ترولی حمل زباله، تعویض تمام لوله های پوسیده، رنگ آمیزی بخش ها و سالن های اصلی مرکز و تعمیر تعدادی از تجهیزات اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از موضوعاتی که جز وظایف و ماهیت اصلی مراکز درمانی بودند از جمله ارایه خدمات تشخیصی، تصویربرداری و ارایه داروهای تجویزی در خود بیمارستان ها انجام شود و بیمار دیگر دغدغه ای برای تهیه لوازم مورد نیاز از بیرون از مرکز نداشته باشد.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب و عروق شهید مدنی تبریز افزود: این بیمارستان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز ارجاع بیماران قلبی و عروقی در شمالغرب کشور نقش بسزایی در جهت تربیت و آموزش فوق تخصصی جراحی و داخلی قلب دارد و به عنوان یکی از قطب های مهم آموزشی، تحقیقاتی و درمانی کشور مطرح است.

وی گفت: این مرکز با 254 تخت فعال، شش اتاق عمل، چهار دستگاه آنژیوگرافی، بخش های ویژه داخلی، جراحی و بخش های پاراکلینیکی علاوه بر استان های همجوار به کشورهای همسایه نیز ارایه خدمات می کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *