اقتصاد، رفع بیکاری و انجام پروژه‌های اساسی از چالش‌های پیش روی استاندار جدید

به گزارش پایگاه خبری -تحلیلی میانا،  یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه و بخش های ترکمنچای ،کندوان ،کاغذکنان و مرکزی در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: با توجه به اتفاق نظر مجمع نمایندگان استان روی آقای خدابخش و انتخاب وی به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی، می‌توان گفت که دولت تعامل خوبی با نمایندگان برقرار کرد.

 

 

وی با اشاره به جلسه نمایندگان استان در مجلس با استاندار منتخب ابراز کرد: در آن جلسه به چالش‌های اصلی استان پرداخته شد و موکداً به مسائل اقتصادی و به تبع آن رفع بیکاری از طرف نمایندگان تاکید شد.

 

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه استاندار باید در کنار سایر دستگاه‌ها و نمایندگان مجلس به شناسایی تمام کارهایی که منجر به معضل اقتصادی استان شده بپردازد، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشور که استان آذربایجان‌شرقی نیز با آن دسته و پنجه نرم می‌کند موضوع بیکاری است که باید استاندار منتخب توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

 

 

 

وی رسیدگی به موضوعات کشاورزی، صنایع و معادن همچنین جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را از دیگر وظایف اصلی استاندار دانست و گفت: قطعاً با ورود یک سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به استان رونق اقتصادی را شاهد خواهیم بود که باید به هر طریقی از جمله فاینانس یا غیره از ظرفیت جذب سرمایه‌گذار استفاده شود.

 

 

 

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی دولت نمی‌تواند خود کارخانه‌ای ایجاد کند و از این رو باید با ایجاد اعتمادسازی و تعامل مناسب با بخش خصوصی دست به این کار بزند که این ظرفیت برای استان آذربایجان‌شرقی نیز موجود است.

 

 

 

وی با اشاره به نزدیک شدن رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ و اهمیت این رویداد برای کل استان بیان داشت: با توجه به انتخاب شهردار تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی و تعامل مناسب با نمایندگان مجلس باید به صورت یکپارچه و هماهنگ، به استقبال میزبانی این رویداد بزرگ برویم و از ظرفیت آن به خوبی بهره‌مندشویم.

 

 

 

شیویاری خاطرنشان کرد: استان با چالش‌هایی از قبیل بحران آب، مسائل راه،حمل و نقل روبه رو است که باید برای تخصیص اعتبارات آن تلاش شود و استاندار در اولویت کاری خود انجام پروژه‌های اساسی استان را مد نظر گیرد.

 

 

 

 

وی افزود: اگر صلاح استان برای مسوولان مطرح باشد قطعاً ارتقا در استان را شاهد خواهیم بود.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *