قمه‌زنی اقدامی مغایر با شرع و غیرقانونی می‌باشد/قتل دو نفر در شهرستان میانه شایعه است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، سرهنگ هاشم شعفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با اشاره به آمادگی و برگزاری جلسات مختلف در راستای برقراری نظام و امنیت در ایام ماه محرم، افزود: در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از تردد خودروهای سنگین در داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میانه با درخواست از عموم مردم و همشهریان در راستای گسترش و نشر فرهنگ واقعی عاشورا، اظهار داشت: اقداماتی همچون قمه‌زنی و قفل بستن اقدامی مغایر با موازین شرعی و قانونی است.

 

 

وی ضمن تأکید بر رعایت قوانین توسط هیئت‌های عزاداری و جلوگیری از انسداد مسیرهای اصلی سطح شهر، اظهار داشت: همشهریان می‌توانند هرگونه موارد تخلف و مشکوک  و مخل امنیت عمومی را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

سرهنگ شعفی به بازگشایی مدارس و  برخورد جدی مأمورین نیروی انتظامی با رانندگان متخلف و همچنین موتورسوار نی که مقابل مدارس اقدام به مزاحمت برای نوامیس و محصلین نمایند، اشاره کرد و افزود: استفاده از سرویس‌های عمومی و پرهیز از حمل‌ونقل انفرادی ازجمله مواردی است که می‌توانند از بار ترافیکی شهر بکاهد.

 

 

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میانه ماه محرم 1396

 

 

وی به مأموریت‌های پلیس در سال جاری اشاره کرد و گفت: کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق و همچنین برقراری امنیت اخلاقی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های نیروی انتظامی می‌باشد.

 

 

فرمانده انتظامی میانه به کاهش ۲ درصدی سرقت و افزایش ۵ درصدی کشف سرقت در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در سه سال گذشته شاهد کاهش میزان سرقت در سطح شهرستان بودیم.

 

 

شعفی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به شش‌ماهه مشابه سال گذشته به میزان ۴۲ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که در این راستا ۳ باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز دستگیرشده است.

 

 

وی افزود: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز نسبت به شش‌ماهه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش‌یافته است.

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از کاهش ۱۳ درصدی نزاع‌های فردی در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز خبر داد.

 

 

وی از کاهش ۳۰ درصدی میزان فوتی‌ها در تصادفات برون‌شهری شهرستان میانه در شش‌ماهه نخست سال جاری نیز خبر داد.

 

 

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میانه ماه محرم 1396

 

 

شعفی همچنین به افزایش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته خبر داد و افزود: عدم رعایت قوانین به‌ویژه از سوی موتورسواران عامل اصلی این افزایش آمار است.

 

 

فرمانده انتظامی میانه شایعه‌ی قتل دو نفر از همشهریان میانه‌ای که در روزهای اخیر در سطح شهر پیچیده تکذیب کرده و از احتمال گازگرفتگی و خفگی در فوت آن‌ها خبر داد.

 

 

 شعفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان اینکه در شهرستان میانه هیچ‌گونه پیست موتورسواری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تردد موتورهای غیرمجاز و سنگین در سطح شهر با برخورد جدی پلیس با متخلفین همراه خواهد شد.

 

 

وی در پایان از اجرای برنامه‌های مختلف در هفته ناجا که از ۱۴ مهرماه آغاز خواهد شد، خبر داد و افزود: ساختمان کلانتری شهرک اندیشه میانه در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری خواهد  رسید.

 

 

در این نشست صمیمی مدیرمسئولان و سردبیران نشریات و پایگاه‌های خبری مهر صبا، میانا، قافلان و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا و صداوسیما حضور داشتند که در پایان با اهدای هدایایی از زحمات آنان و حضور در این جلسه تجلیل به عمل آمد.

 

خبرنگار: امید کوهی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *