مدرن‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، علی صمدنژاد اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، مدرن‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی کشور در روستای لیقوان آذربایجان شرقی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی افزود: این پروژه باهدف جمع‌آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط ‌زیست، بهبود بهداشت عمومی و استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و تأمین آب کشاورزی و درنهایت کمک به احیای دریاچه ارومیه اجراشده است.

وی گفت: این طرح با استفاده از اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی بااعتباری بالغ‌بر ۸۷ میلیارد ریال در روستای لیقوان احداث‌شده است.

علی صمد نژاد افزود: روستای لیقوان دومین روستای برخوردار استان از تصفیه‌خانه فاضلاب، بعد از روستای تاریخی کندوان هست.

صمد نژاد از اجرای طرح فاضلاب در ۵۸ روستای آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی و تحقیقاتی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در ۵۸ روستای بزرگ و پرجمعیت استان که در بالادست سدها واقع‌شده‌اند، به اتمام رسیده که به‌تناسب تصویب و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: طرح احداث ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در استان از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در مرحله انعقاد قرارداد است که به‌محض تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *