تشکیلات مردم نهاد در جمع آوری سگهای بلاصاحب سبب جلب مشارکت مردم خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  محمدرضا مشایخی در جلسه هماهنگی جمع آوری حیوانات ناقل بیماری از جمله سگهای بلاصاحب با بیان اینکه شهرستان میانه در بین چند شهرستان واقع شده که سگهای جمع آوری شده در آنها در اطراف شهرها و بخشهای تابعه شهرستان ما رهاسازی می شود  افزود: این امر باعث مشکلاتی شده که نیاز است با روشهایی اساسی و متفاوت تر اقدامات لازم را بعمل آوریم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه شهردار مرکز شهرستان متولی اصلی جمع آوری سگهای بلاصاحب می باشد افزود: شهرداریهای تابعه بایداقدامات انجام یافته خود را در قالب مصوبات شهرستانی به شهرداری مرکز در میانه ارائه دهند.

 

 

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه با توجه به اینکه شهرستان میانه مبتلا به موضوع سگهای بلاصاحب است گفت: بنا بر ابلاغ در هر ۴۵ روز، باید کارگروه مربوطه تشکیل جلسه داده و با ارائه برنامه ها و تدابیری برای رسیدن به هدف مورد نظر تلاش کنند.

 

 

 

مشایخی افزود: علی رغم همکاری دستگاههای مربوطه و تلاش شهرداری میانه که در استفاده از نیرو و امکانات کوتاهی نکرده شاهد عدم پیشبرد اهداف مورد نظر هستیم که تشکیلات مردم نهاد  با صلاحیت می تواند با تخصص و مهارت اعضای خود یاریگر شهرداری بوده و شهرداری نیز می تواند به وظیفه مدیریتی و نظارتی خود  با در اختیار گذاشتن امکانات پایه در این خصوص عمل کند.

 

 

 

وی با اذعان بر اینکه نگهداری سگهای بلاصاحب در زمینی که به این امر تخصیص یافته نیازمند مساعدت از سوی دیگر نهادهای شهرستان از جمله بهداشت محیط، محیط زیست، دامپزشکیخواست تا در کنار شهرداری و این تشکیلات مردم نهادباشند تا مشکل سگهای بلاصاحب در سطح شهرستان رفع شود زیرا حل این موضوع از بروز مشکلاتی همچون انتقال بیماری از طریق حیوانات ناقل خواهد کاست.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *