حبس خانگی رهبر مخالفان بنگلادش پایان یافت

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، 'خالده ضیاء' رهبر حزب مخالف ملی گرا بنگلادش و نخست وزیر سابق این کشور از 16 روز قبل در حبس خانگی به سر می برد.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی بنگلادش که بیرون از دفتر 'ضیاء' در ناحیه 'گلشان' در داکا ، پایتخت این کشور مستقر بودند، از امروز این منطقه را ترک کرده اند اما دو خودرو گشتی پلیس و یک ماشین آبپاش کماکان در آنجا حضور دارد.

دولت بنگلادش به منظور ممانعت از هدایت و رهبری اعتراض های سیاسی این کشور توسط 'ضیاء' دستور حبس خانگی وی را داده بود اما این اقدام موجب تشدید اعتراض ها در سراسر این کشور شد بطوریکه طی درگیریهای خشونت آمیز دستکم 27 تن کشته و صدها نفر مجروح شدند.

طی این اعتراض ها، معترضین با مسدود کردن راههای ارتباطی اقدام به پرتاب بمب آتش زا و به آتش کشیدن اتوبوس ها و خودروها در سراسر بنگلادش کرده و پلیس نیز درواکنش به این اعتراض ها اقدام به شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک آور کرد.

اعتراض ها دربنگلادش از زمان انتخابات اخیر این کشور که ازسوی معترضین تحریم شده بود، شدت گرفته است. حزب مخالف بنگلادش که دولت 'شیخ حسینه واجد' نخست وزیر این کشور را به تقلب در انتخابات متهم می کند، خواستار برگزاری انتخابات مجدد دراین کشور است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *