انتقاد پزشکیان از رویکرد سلبی برای رفع بدحجابی

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتارهای سلبی برای ریشه کن کردن بد حجابی در جامعه گفته است: با این حساب با نوشتن قانون، دستور دادن هیچ گاه نمی توانیم رفتاری را اصلاح کنیم.

پزشکیان در گفت و گویی با تاکید بر اینکه مجموعه ای از عوامل باعث ایجاد رفتارهای خاص در انسان می شود، اظهار داشت: اگر نتوانیم مجموعه عوامل را درست مدیریت کنیم، با نوشتن قانون و دستور دادن هیچ گاه نمی توانیم رفتارها را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییر رفتاری یک دهه زمان لازم دارد. اگر رفتاری ملکه ذهن افراد شود و علما و عقلا بخواهند رفتار را اصلاح کنند، به یک دهه زمان نیاز دارند آن هم اگر بتوانند درست آموزش بدهند، رفتار بعد از 10 سال اصلاح خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اشتباه ما این است که تصور می کنیم با قانون گذاری، دستور دادن و حرف زدن، می توانیم جامعه را اصلاح کنیم. این دیدگاه، ساده انگارانه و غیر عالمانه است. بر اساس تجربیات جهانی تغییر رفتار در انسان، آن هم انسانی که بخواهد رفتارش را تغییر دهد زمانی بالغ بر 10 سال نیاز دارد.

پزشکیان اظهارداشت: 10 سال زمان برای تغییر رفتار در افرادی است که خواهان تغییر هستند. با این حساب زمان بیشتری برای رفتاری لازم است که بین جامعه و اصلاح کنندگان تضاد و تنشی وجود دارد.

وی توضیح می دهد: برای اصلاح بدحجابی درجامعه در گام نخست باید نیازهای اولیه انسان یعنی معیشت او باید تامین شود. اگر کسی معاش ندارد و خوراک برای زنده ماندن ندارد، نمی توانیم بر روی تفکر و دین داری آنها کار کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با تاکید براینکه تا زمانی که افراد نگران سرپناه و اشتغال و روزی حلال برای گذران زندگی هستند، کار بر روی تفکر انسان ها ممکن نیست، اظهارداشت: هر ملتی هر وقت گرسنه ماند، در جهل و عقب ماندگی غرق شد. اگر می خواهیم از این موضوعات فاصله بگیریم باید مجموعه عوامل اصلاح شود و در جامعه باید عدالت حکمفرما باشد تا تفکرات انسان ها درست و بر اساس دین شکل بگیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *